Geplaatst door EPOS

EPOS: Nieuw audiomerk lanceert EXPAND 80 speakerphone voor grotere vergaderruimtes – breng uw medewerkers samen

Het nieuwe audiomerk EPOS onthult vandaag een reeks speakerphones die ontworpen zijn voor middelgrote tot grote vergaderruimtes onder haar eigen productnaam: De EXPAND 80-serie. De EXPAND 80-serie is de allereerste speakerphone voor grotere vergaderruimtes, en is een voorbeeld van de missie van EPOS om premium audio-ervaringen te bieden via hoogwaardige technologie en eigentijds design; een onderstreping van de kern van het merk als industrieleider in de moderne vergaderruimte.

Nu de wereld steeds kleiner wordt, en teams uit verschillende landen met elkaar moeten overleggen, blijft het kantoor zoals we dat kennen aan aanzienlijke veranderingen onderhevig, evenals de manieren waarop we werken. Dit vraagt om flexibelere en externe werkomgevingen, en vergaderingen moeten virtueler worden dan ooit tevoren. Wijzigingen in werkplekken als de opkomst van open werkruimtes zorgen voor een grote vraag naar vergaderruimtes, in alle afmetingen, waar professionals ongestoord kunnen overleggen. Met de introductie van de EXPAND 80-serie springt EPOS in op de wensen van de moderne werknemer, en vult haar reeks superieure audio-oplossingen voor de huidige vergaderruimte aan.

Naadloze samenwerking, ongeacht de locatie
De EXPAND 80-serie is het eerste product uit het portfolio van het bedrijf onder haar eigen merk, en is een schaalbare Bluetooth® speakerphone voor maximaal 16 deelnemers in de ruimte – ontworpen om collega’s binnen en buiten vergaderruimtes over de hele wereld samen te brengen. Dankzij zes adaptieve, beamforming microfoons, en DSP dat de menselijke stem op intelligente wijze isoleert van galm en geluiden in de ruimte, zorgt EXPAND 80 ervoor dat iedere deelnemer in de ruimte gehoord wordt, en dat het lijkt alsof externe collega’s aan dezelfde tafel zitten.

Theis Moerk , Vice President of Product Management, Enterprise Solutions: “De EXPAND 80-serie is de finishing touch van ons assortiment high-end speakerphones, dat nu geschikt is voor zowel kleine als grote vergaderruimtes. De EXPAND 80 is als nieuwste toevoeging aan het portfolio en een onderstreping van onze ambitie om professionals alles te bieden wat ze nodig hebben voor optimale productiviteit en prestaties. De integratie van Microsoft Teams is hiervan een essentieel onderdeel en zal gebruikers één enkele tool bieden waarmee ze zich echt kunnen concentreren op hun werkzaamheden.”

Met zijn krachtige, ultra-low distortion speaker in een unieke zwevende speakerbox waarvoor patent is aangevraagd, vult EXPAND 80 de ruimte met uitstekend geluid, en biedt superieure duplex prestaties voor simultane spraak en een natuurlijk gesprek tussen deelnemers.
Voor nog grotere vergaderingen kunnen gebruikers maximaal twee uitbreidingsmicrofoons toevoegen – de EXPAND 80 Mic – waardoor ze zich kunnen aanpassen aan de vereisten in hun sector, met behoud van een professionele en stijlvolle vergadertafel met slim kabelbeheer dat is ontwikkeld voor een optimale werking van het systeem en gebruiksgemak. De EXPAND 80 biedt ongeacht waar en wanneer de mogelijkheid tot vergaderingen in real-time – wat leidt tot het vertrouwen en de duidelijkheid die aan de basis staan van een hogere collectieve productiviteit.

De EXPAND 80-serie biedt daarnaast ook extra audioprestaties, omdat gebruikers eenvoudig kunnen koppelen via Bluetooth®, USB-C of NFC, indien beschikbaar. Daarnaast zorgen multi-point-connectiviteit, een eenvoudige gebruikersinterface en one-touch-toegang tot een voorkeursspraakassistent voor dynamische vergaderingen. Tenslotte is de EXPAND 80, afhankelijk van de behoeften en voorkeuren van de gebruiker, verkrijgbaar in twee versies: de voor UC geoptimaliseerde EXPAND 80 en de EXPAND 80T die wordt gecertificeerd voor Microsoft Teams, voor een intuïtieve en gestroomlijnde ervaring met een speciale knop waar de app in een handomdraai wordt gestart.

Superieur vakmanschap, opvallend Scandinavisch design
De EXPAND 80 wordt gemaakt van hoogwaardige materialen en heeft een compact, licht ontwerp waarin de kabels op handige wijze opgerold kunnen worden. Met stof van het gerenommeerde textielbedrijf Kvadrat – internationaal voorloper op het gebied van designinnovatie die hoogwaardige designtextiel produceert – genieten gebruikers van een uitstekende geluidservaring en minimalistische esthetiek op hun werkplek.

EXPAND 80 bouwt verder op de kenmerken van de productlijn EXPAND van het merk en is een echte audio-oplossing voor samenwerking, speciaal ontwikkeld om in te springen op de verschillende behoeften van professionals die samenwerken op verschillende werkplekken, locaties en binnen verschillende tijdzones. EXPAND 80 is vooral gericht op middelgrote tot grote vergaderruimtes, en is aan het portfolio toegevoegd om vergaderruimtes van alle omvang te ondersteunen. Dit product is een onderstreping van de ambitie van EPOS om communicatie met collega’s en klanten een eenvoudige kwestie van plug-and-play te maken.

Lees hier meer over de EXPAND-serie.

Beschikbaarheid en prijs
Productbeschikbaarheid EXPAND 80: 3 augustus 2020
Productbeschikbaarheid EXPAND 80T: Certificering in uitvoering

Productbeschikbaarheid EXPAND 80 Mic: Oktober 2020
De EXPAND 80 en 80T aanbevolen verkoopprijs: €649
De EXPAND 80 Mic aanbevolen verkoopprijs: €179

Over EPOS
EPOS is een bedrijf dat audio- en video-oplossingen ontwikkelt en apparaten verkoopt voor zakelijke professionals en de gaming community. Het in Denemarken opgerichte bedrijf heeft als basis toonaangevende en geavanceerde technologieën, en biedt hoogwaardige audio- en video-oplossingen met design, technologie en prestaties als belangrijkste graadmeters.
EPOS is opgericht om de bedrijfsonderdelen van de joint venture, bekend als Sennheiser Communications, te weten Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG en Demant A/S, te laten ontwikkelen in een verschillende opzet. Naast de introductie van een nieuw portfolio met een eigen merk blijft EPOS het huidige portfolio van Sennheiser Communications verkopen onder de gezamenlijke naam EPOS | SENNHEISER.
EPOS is onderdeel van de Demant Group – een wereldwijde, toonaangevende bedrijvengroep op het gebied van audio- en gehoortechnologieën. In die hoedanigheid kan het bedrijf bogen op meer dan 115 jaar ervaring op het gebied van innovatie en geluid. Het hoofdkantoor van EPOS staat in Kopenhagen en het bedrijf is werkzaam in de internationale markt met kantoren en partners in meer dan dertig landen.

Meer informatie op www.eposaudio.com