Industry Wire

Eric van der Steen treedt in dienst bij Yellow Communications als Content Manager

Hoofddorp, 2 april 2014 – Voormalig hoofdredacteur Eric van der Steen is vandaag gestart als content manager bij het PR- en communicatiebureau Yellow Communications

Eric werkte de afgelopen twee jaar voor BTG, de belangenvereniging voor grootzakelijke telecom- en ict-gebruikers, waar hij als kennismanager onder meer inhoudelijk verantwoordelijk was voor de online nieuwsvoorziening, projectgroepen, social media, evenementen en BTG-magazine. Daarvoor was Eric hoofdredacteur voor de titels Telecommagazine, Storage Magazine en IT Service Magazine.

Eric: “Met de stormachtige opkomst van megatrends als big data, cloud computing, M2M-communicatie en mobility hebben ondernemingen en instellingen een toenemende behoefte aan een sparringpartner die niet alleen trends signaleert en registreert, maar ook duidt, opinieert en adviseert. En dan niet op een hoog abstractieniveau, maar praktisch, direct toepasbaar en op maat. Content curation lijkt misschien het nieuwste buzz word, maar de filosofie achter dit begrip is inspirerend.”

Eric heeft volgens eigen zeggen heel bewust gekozen voor Yellow Communications. “Er zijn in Nederland tientallen goede PR-bureaus, maar ik was vooral op zoek naar een enthousiast, specialistisch bureau met ambities die verder reiken dan het opstellen en vertalen van persberichten. Het adviseren over strategie, missie en visie van klanten is belangrijk met het oog op de gezamenlijk met de klant te bereiken resultaten.”

Karin van Geelen, directeur Yellow Communications: “In Eric vind ik iemand met ervaring en kennis van de trends binnen het medialandschap en de ICT. Eric kan dankzij zijn achtergrond strategie vertalen naar een contentplan gebaseerd op de juiste middelen, kanalen en invalshoeken voor onze klanten. Met een toenemend aantal grote projecten waarbij het naast strategie ook aankomt op contentplanning en ‘operation excellence’ is de komst van Eric een belangrijke aanvulling voor Yellow Communications.’

Over Yellow Communications
Yellow Communications is een PR- en communicatiebureau dat met de juiste communicatiestrategie sterk inzet op contentmarketing, mediarelaties en social media. Het bureau onderscheidt zich door een focus op resultaat. Yellow werkt met een team van veelzijdige en ambitieuze communicatieprofessionals en partners met een onderscheidende visie op communicatie. Het team matcht doelen met middelen om de boodschappen van opdrachtgevers bij hun doelgroepen goed in beeld te krijgen. Meer informatie op: www.yellow-communications.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht