Geplaatst door ESET

ESET Nederland voegt Chief Experience Officer toe aan haar Board of Directors

Sliedrecht, 1 december 2020 – ESET Nederland heeft enkele wijzigingen doorgevoerd in haar Board of Directors. Michael van der Vaart, voormalig Chief Technology Officer (CTO), zal vanaf heden de rol vervullen van Chief Experience Officer (CXO). Donny Maasland zal in de nieuwe verdeling de rol van CTO op zich nemen. De wijzigingen in de board vloeien voort uit ESET’s interne motivatie om de best mogelijke partner/leverancier te worden voor haar klanten en partners.

Het cybersecurity bedrijf gaat met de nieuwe wijzigingen de klantervaring centraler stellen in haar organisatie. De wensen en behoeftes van klanten en partners veranderen snel, alsmede ESET’s eigen portfolio aan services en producten. ESET acht het daarom extra belangrijk dat geleverde producten en diensten aan blijven sluiten bij de veranderende wensen en behoeften van haar klanten. Michael van der Vaart, de nieuwe CXO, zal zich daarom richten op de algehele klantervaring van partners en Enterprise klanten. In zijn nieuwe rol zal van der Vaart, naast het bewaken van de klantervaring op het gebied van technische ondersteuning en security services, onder andere verantwoordelijk worden voor de strategische visie omtrent ESET Nederland’s toekomstige portfolio.

“Michael heeft zich in zijn eerdere rol als CTO bewezen als solide gesprekspartner voor IT dienstverleners en Enterprise klanten. In zijn nieuwe functie zal hij de organisatie de toekomst in leiden op het gebied van klantervaring door proactief met klanten en partners in gesprek te gaan. Meer dan ooit is het nu belangrijk om te luisteren naar partners en klanten, met het huidige dreigingslandschap in ons achterhoofd. De komst van ons nieuwe dienstenportfolio is mede dankzij zijn visie en drive ontstaan“, aldus Dave Maasland, CEO van ESET Nederland.

Michael van der Vaart, de nieuwe CXO, voegt toe: “In deze nieuwe rol kan ik een schakel vormen tussen mens en techniek waarvan ik uit ervaring in de snel groeiende cyber security markt kan zeggen, dat daar écht behoefte aan is. ESET Nederland heeft zich altijd kunnen onderscheiden door een lokale en persoonlijke benadering die wat mij betreft nog intensiever kan. Door goed te luisteren naar de feedback van onze klanten en partners zal ik de komende jaren werken om onze producten en services portfolio te optimaliseren (met ESET Nederland) als dé ultieme cybersecurity partner-leverancier binnen Nederland die aandacht heeft voor de relatie.”

Donny Maasland, die vanaf heden de rol van CTO op zich zal nemen, zal nauw samen gaan werken met de CXO. De CTO zal verantwoordelijk zijn voor het technisch verbeteren en doorontwikkelen van ESET’s technologische oplossingen en diensten. Daarbij zal de nadruk met name komen te liggen op integratie met derde partijen en complexe Enterprise omgevingen. Doormiddel van lokale innovatie beoogd ESET Nederland de waarde van haar portfolio te verhogen en zo haar klantenbase optimaal te kunnen ondersteunen.

ESET Nederland verwacht dankzij de nieuwe wijzigingen in haar Board of Directors haar producten, diensten en technische ondersteuning nog verder te kunnen professionaliseren en zo nog beter te zullen voldoen aan de lokale marktvraag.

Over ESET

Al 30 jaar lang ontwikkelt ESET® toonaangevende IT-beveiligingssoftware en -diensten voor bedrijven en consumenten over de hele wereld. Inmiddels is ESET uitgegroeid tot het grootste IT-security bedrijf uit de Europese Unie met oplossingen variërend van endpoint en mobile security, tot encryptie en tweefactorauthenticatie. ESET beschermt en monitort 24/7 op de achtergrond en werkt beveiliging in real-time bij om gebruikers veilig te houden en bedrijven zonder onderbreking te laten werken. Evoluerende bedreigingen vereisen een evoluerend IT-beveiligingsbedrijf dat veilig gebruik van technologie mogelijk maakt. Dit wordt ondersteund door ESET’s R&D centra wereldwijd, die zich inzetten voor onze gezamenlijke toekomst. Ga voor meer informatie naar www.eset.com/nl of volg ons op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.