Industry Wire

Geplaatst door E-Sites

E-sites Group introduceert bureau voor creatieve digitale content: Breese

Breda, 11 mei – E-sites Group, een netwerk met Brabantse bureaus gericht op web, mobile en online marketing introduceert contentbureau Breese, waar creatieve digitale content bedacht en gecreëerd wordt voor organisaties en klanten van de groepsleden: E-sites, Fingerspitz, TechTwo en TDE.

Een logisch stap

Content creatie vormt een logische maar vooral versterkende dienst binnen deze groep bureaus legt Sjoerd van Oosten, oprichter van dit nieuwe label en partner van E-sites, uit: “Via de E-sites Group wordt organisaties een complete dienstverlening geboden, onder één dak. Contentcreatie is een specifiek specialisme dat nu op een efficiëntere manier kan worden ingezet voor klanten, omdat dit nu binnen diezelfde nauwe onderlinge samenwerking geïntegreerd wordt in het totaalproces.”

Veel vraag naar creatieve digitale content

Dat er steeds meer nadruk is komen te liggen op de kwaliteit van digitale content voor merken, is een ontwikkeling die al enige jaren gaande is. Meer focus op beeld en de explosieve toename in videoconsumptie, spelen hierbij eveneens een rol. Op die groeiende vraag uit de markt heeft deze groep van bureaus nu een gezamenlijke oplossing opgezet, waarmee klanten optimaal bediend kunnen worden. Sjoerd: “We constateren een toenemende vraag naar eigenlijk alle soorten content. Bijvoorbeeld naar webteksten, blogartikelen of whitepapers. Maar ook visuals en hoogwaardige videoproducties. Inspirerende content die goed past bij een merk en met een crossmediale aanpak door marketeers kan worden ingezet om de e-business resultaten aanzienlijk te verbeteren. We willen onze klanten hierin ontzorgen. Breese bedenkt en creëert digitale content. Van communicatiestrategieën en content architectuur tot aan de daadwerkelijke productie, het volledige contentcreatie-proces kan bij Breese weggelegd worden.”

Breese: met naam en toenaam

Als uitleg op de vraag waar de naam Breese vandaan komt, verwijst Sjoerd naar Samuel Finley Breese Morse. Een Amerikaanse uitvinder, kunstschilder én grondlegger van de Morse code, de voorloper van digitale communicatie. Onder deze bedrijfsnaam wordt nu een multidisciplinair team samengesteld met een producer, copywriter, cameraman en editor. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met het netwerk aan creatieven waarmee de bureaus in de afgelopen 17,5 jaar goede samenwerkingsrelaties hebben onderhouden.

De eerste producties in volle gang

De eerste Breese-producties draaien op volle toeren, vertelt Sjoerd: “We zijn momenteel bezig voor DGN Retail (Hubo en Multimate), Coosto, Keukendepot, Dataplace en Mobile Water. Opdrachten waar fotografie, video animaties en copy centraal staan”.

Over de E-sites Group

Breese behoort tot de E-sites Group. Met diverse werkmaatschappijen in online strategie, concept, design, development, e-commerce, mobile, content en internet marketing biedt de E-sites Group voor ieder web en mobile vraagstuk een passende oplossing.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht