Geplaatst door e-Spirit

e-Spirit verrijkt eigen platform door partnership met Curalate

Amsterdam, 11 april 2019 – e-Spirit, leverancier van het FirstSpirit Digital Experience Platform (DXP), gaat samenwerken met Curalate, leverancier van het gelijknamige social commerce platform. Door de samenwerking kunnen FirstSpirit-klanten gebruikmaken van user generated content op sociale media en ervoor zorgen dat deze berichten optimaal benut worden in het salesproces.

De retailers en e-commercepartijen van vandaag zijn op zoek naar manieren om klanten aan hun winkel te binden en zoeken naar middelen om het koopproces zo prettig en efficiënt mogelijk te maken. De samenwerking met Curalate stelt retailers in staat om user generated content (berichten over hun merk die gemaakt zijn door klanten en influencers) te verzamelen, onder de aandacht te brengen op eigen kanalen en te voorzien van verkoopkanalen. Posts van influencers en klanten krijgen zo extra bereik en zichtbaarheid.

De samenwerking zorgt ervoor dat er een naadloze integratie is tussen het FirstSpirit Headless CMS en het User Generated Content platform van Curalate. Bedrijven die FirstSpirit gebruiken kunnen zo eenvoudiger Influencer marketingcampagnes opzetten. “Om sociale media effectief in te zetten heb je een contentmarketingstrategie nodig die zich erop richt posts van klanten te gebruiken in het verkoopproces. Dat zorgt ervoor dat de verkoop toeneemt,” zegt Curalate CEO en mede-oprichter Apu Gupta.

“E-Spirit wil ervoor zorgen dat retailers met behulp van FirstSpirit alle tools kunnen gebruiken die hen helpen succesvol te zijn. Om die reden sluiten we strategische partnerships met belangrijke technologiepartijen. De technologie Curalate is zo’n partij. Met behulp van hun technologie kunnen onze klanten optimaal gebruikmaken van hun digitale fans,” zegt Matthias Meijer, manager Benelux bij e-Spirit.

##

Over Curalate

Curalate verbindt het moment van ontdekking aan je verkoopproces. Door de koopervaring aan te passen aan de wijze waarop consumenten producten ontdekken, realiseert Curalate een naadloze transitie tussen oriëntatie en conversie. Honderden van ’s werelds bekendste merken maken gebruik van Curalate, zoals Gap, Neiman Marcus, Sephora, Better Homes & Gardens en J.Crew om de omzet te vergroten via platformen als Pinterest, Instagram, Tumblr en Facebook.

Over e-Spirit

E-spirit is een aanbieder van een digital experience platform en richt zich speciaal op het optimaliseren van buyer journeys. e-Spirit is opgericht in 1999 en is onderdeel van de Adesso Group. Het bedrijf heeft kantoren op zestien locaties in Duitsland, de Verenigde Staten, Groot Brittannië, Benelux, Oostenrijk en Zwitserland. Klanten zijn onder andere BASF, s. Olivier, Hugo Boss, Commerzbank, L’Oreal Luxe, MAN, Media Saturn en Rijksportaal.

Kijk voor meer informatie op www.e-spirit.com