EuroCIS: Checkpoint baanbrekend voor retailers

15 februari – Checkpoint zal op EuroCIS in Düsseldorf – de grootste Europese beurs voor retail technologie – hun allernieuwste artikelbeveiligingssysteem “NEO” en de UF-1 tonen, Checkpoint’s eerste RFID systeem voor onder de vloer. Naast deze twee oplossingen maken de experts van Checkpoint zich op voor de onthulling van een nieuwe generatie slimme retail oplossingen in hal 9 (stand D42), van 27 februari tot en met 1 maart 2018.
De geconnecteerde winkel in de praktijk
De blikvanger op EuroCIS 2018 is de nieuwe NEO-elektronica van Checkpoint Systems. De NEO- antennes worden draadloos onderling verbonden middels bluetooth. Een absolute primeur in de retail sector! Op die manier hoeven winkels hun antennes niet langer te verbinden via ondergrondse bekabeling – een duur en tijdrovend proces. Dankzij deze technologie en servicemogelijkheden via het netwerk is het investeringsrendement in een artikelbeveiligingssysteem maximaal. Checkpoint controleert live de status van het systeem en biedt online ondersteuning. Bovendien kunnen de alarmgegevens gesynchroniseerd worden naar de Cloud, voor realtime informatie om de besluitvorming aan te sturen.
Toenemende vraag naar plaatsbesparende beveiligingssystemen
Retailers stellen steeds hogere eisen aan het winkeldesign waardoor de vraag naar plaats besparende artikelbeveiligingssystemen aan de ingang/uitgang toeneemt. Checkpoint Systems speelt hierop in met de lancering van UF-1, een RFID vloerantenne. Dankzij de unieke, gepatenteerde RFID-technologie voegt UF-1 een compleet onzichtbare oplossing toe aan het voorraadbeheer. UF-1 is geschikt voor een waaier aan toepassingen. Zo is het zeer geschikt voor winkels met esthetisch ogende, open ingangen in winkelcentra waar het gebruik van een klassiek artikelbeveiligingssysteem beperkend is. Maar het is ook uitermate geschikt voor retailers die brede doorgangen nodig hebben zonder obstakels.
Verminder ‘derving’ en roep lege schappen een halt toe
Retailers die de stand van Checkpoint Systems bezoeken op EuroCIS (hal 9, stand D42), ontdekken hoe de unieke technologieën bijdragen om derving te beperken, lege schappen tot een minimum terugbrengen en de verkoop optimaliseren. Deskundigen met tientallen jaren ervaring lichten toe hoe retailers kunnen overzien wat er gebeurt in een winkel, hoe ze de strijd kunnen aanbinden met georganiseerde winkeldiefstal, en welke tags en labels de beste oplossing bieden voor elk type product en winkel.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.