Geplaatst door EIT Digital

Europese scaleups kunnen zich inschrijven voor Startup Europe comes to Silicon Valley

29 maart 2017, Eindhoven – Voor het derde jaar op rij, organiseren EIT Digital en Mind the Bridge samen Startup Europe comes to Silicon Valley (SEC2SV). Hiervoor mogen de 15 beste en slimste CEO’s van de snelst groeiende Europese scaleups samen met Europese beleidsmakers in september een week lang naar de San Francisco Bay Area.

Tijdens deze netwerkgelegenheid, krijgen de CEO’s van de geselecteerde bedrijven toegang tot de tweedaagse Scaleup Summit, workshops en ontmoetingen die gericht zijn op expansie naar de Amerikaanse markt. CEO’s hebben hier de kans om te leren van, te discussiëren met en het ontwikkelen van relaties met investeerders, succesvolle ondernemers, bedrijven en experts in Silicon Valley. Tegelijkertijd blijven bedrijven in Silicon Valley op de hoogte van de steeds dynamischer wordende Europese startup ecosysteem.

CEO’s van Europese scaleups die meewillen met de SEC2SV, kunnen zich aanmelden voor 31 mei. Uit de aanmeldingen maken de Startup Europe Partnership (SEP) Investors Forum en Amerikaanse investeerders een selectie van vijftien bedrijven. Selectiecriteria zijn dat bedrijven minimaal tien werknemers moeten hebben gehad in de afgelopen drie jaar en een aantoonbare groei van meer dan 20 procent in omzet, werknemers of afnemers.

In de voorgaande edities van SEC2V in 2015 en 2016, zijn in totaal 33 Europese bedrijven geselecteerd. Samen hebben deze bedrijven meer dan 100 miljoen dollar en meer dan 2000 werknemers. De Belgische Awingu en de Nederlandse Scisports mochten vorig jaar mee.

De CEO van EIT Digital Prof. Willem Jonker is blij met de samenwerking met Mind the Bridge.

“We zijn erg verheugd om dit belangrijke event voor de derde keer samen met Mind the Bridge te houden. Dit event is inmiddels uitgegroeid tot een centraal punt voor ondernemende gemeenschappen in beide continenten.  Wij moedigen mobiliteit heel erg aan. Onze taak is de juiste kansen te scheppen om Europese scaleups te helpen groeien en hen helpen nieuwe markten te betreden, inclusief de Amerikaanse markt. Er is geen beter voorbeeld te bedenken voor dit doel dan SEC2SV.”