Industry Wire

Geplaatst door Expand Online

Expand Online genomineerd voor European Search Awards 2014

Expand Online is samen met Holland at Home genomineerd voor de European Search Awards 2014. De internationale Google AdWords campagne dingt mee naar deze award in de categorie “Best Pan European Campaign”.

Online bereiken en bewegen van Nederlandse expats
De eCommerce campagne voor Holland at Home, een online supermarkt voor Nederlanders in het buitenland, is gericht op het bereiken van Nederlandse expats en het verhogen van de ROI. In deze campagnes wordt het Google AdWords Zoeknetwerk en Google Shopping ingezet om actieve zoekers te bereiken. Daarnaast wordt de doelgroep benaderd via het Google Display netwerk op basis van placement targeting (bijvoorbeeld Nederlandse nieuwswebsites), interesses (o.a. Nederlandse feestdagen zoals Sinterklaas) en (dynamic) remarketing.

Campagne uitdagingen en strategie
Door middel van bid multipliers wordt er optimaal ingespeeld op conversieverschillen tussen regio’s. Zo zijn er lagere biedingen ingesteld voor de grensgebieden met Nederland, zoals Noordrijn-Westfalen. Een van de campagne uitdagingen zijn de frequente wijzigingen in het product assortiment. Om dit kosten- en tijdseffectief te managen, worden onder andere de zelf ontwikkelde tools eCommerce Product Feed en Ad Builder ingezet. In 2013 zijn er specifiek vanuit Europa 77,35% meer bezoekers gemeten. In totaal steeg het aantal AdWords transacties met 42,41% gemeten voor alle doellanden.

Over European Search Awards
Jaarlijks worden de European Search Awards uitgereikt aan de beste cases op het gebied van SEO, PPC, Digital and Content Marketing in Europa. In 2013 was online marketing bureau Expand Online eerder genomineerd met de campagne voor BelCompany in de categorie “Best Local Campaign”. Voor meer informatie over de award: http://www.europeansearchawards.com/2014-shortlist

Over Holland at Home
Holland-at-Home.com is een meertalige online supermarkt waar Nederlanders en iedereen die van Nederlands eten houdt meer dan 5.000 producten kan bestellen, zoals bekende merken als Calvé, De Ruijter en Unox. In 2013 heeft Holland at Home de Bronzen FD Gazellen Award gewonnen en is daarmee het snelst groeiende eCommerce bedrijf van Nederland.

Kijk voor meer informatie over de eCommerce dienstverlening van Expand Online op www.expandonline.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht