Industry Wire

Geplaatst door Kewill

Expediteurs moeten technologische innovaties beter benutten

Dordrecht, 20 november 2015 – Expediteurs moeten meer gebruikmaken van nieuwe innovatieve technologieën om zich te onderscheiden van de concurrentie. Dit blijkt uit onderzoek van Kewill en Transport Intelligence (TI). Deze aanpassing is nodig vanwege diverse ontwikkelingen in de industrie, zoals instabiele vrachttarieven en olieprijzen, een onzekere wereldwijde economie en lage marges.

Het rapport van Kewill en TI biedt inzicht in de uitdagingen en geeft aan wat kleine en middelgrote expediteurs moeten doen om te concurreren met grotere partijen.

Aanbod verbeteren
Uit het onderzoek blijkt dat expediteurs niet alleen acquisities doen om hun koopkracht en geografisch bereik te vergroten, maar ook om het dienstenaanbod uit te breiden. Het verbeteren of uitbreiden van het aanbod betekent voor sommigen dat ze hun expertise in niche sectoren moeten ontwikkelen om onderscheidend te zijn. Anderen veranderen van expediteurs in logistieke dienstverleners die klanten bedienen met geïntegreerde logistieke diensten.

Meer data 
De datavolumes binnen de supply chain nemen toe door het gebruik van sensoren en mobiele apparaten. Dit heeft gevolgen voor de bestaande IT-systemen die, om deze data te kunnen verwerken, mogelijk moeten worden vervangen. Daarnaast is het belangrijk dat systemen en applicaties aan elkaar gelinkt worden. Dit zorgt voor een geïntegreerd proces en op basis van de gegenereerde data kunnen de juiste conclusies worden getrokken.

Procesautomatisering en diensten met toegevoegde waarde 
Als kleine en middelgrote expediteurs concurrerend willen blijven, dienen zij efficiënter te werken door manuele processen, zoals het handmatig invoeren van gegevens, te automatiseren. “De weg naar winstgevendheid ligt voor expediteurs tegenwoordig bij procesautomatisering en diensten met toegevoegde waarde”, aldus Evan Puzey, CMO bij Kewill. “Dit komt doordat het de kans op fouten vermindert en de mogelijkheid biedt om op maat gemaakte diensten aan te bieden.”

In de toekomst zullen expediteurs gebruikmaken van functionele systemen die als één enkele applicatie werken en elk aspect van de supply chain omvatten – van prijsstelling, orderbeheer, vervoer en opslag tot transportmanagement. Hiervoor zullen zij steeds vaker gebruikmaken van de cloud. Met name voor kleine tot middelgrote expediteurs biedt de cloud uitkomst vanwege de lage instapkosten, snelle implementatie en schaalbaarheid bij verdere groei. Op deze manier blijven ze competitief in een markt met lage marges.

Expediteurs moeten inspelen op ontwikkelingen in de markt om te kunnen groeien, klanten binnen te halen en deze te behouden. Naast het inzetten van de kennis en ervaring van medewerkers, betekent dit dat zij de kansen moeten benutten die technologische ontwikkelingen mogelijk maken.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Kewill via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=19   

Over Kewill
Kewill is een wereldwijde leverancier van multimodale transportsoftware en biedt organisaties een geïntegreerd end-to-end platform voor het beheer van complexiteit binnen de transport, logistiek en trade compliance. Het Kewill MOVE-platform helpt organisaties kosten te verlagen, prijs- en volumeschommelingen te beheersen en meer zichtbaarheid te creëren binnen de logistieke keten. Handel, transport, opslag, compliance, beheer en integratie ­ het Kewill transportmanagementplatform biedt inzicht, agility en tools die nodig zijn voor een betere klantenservice en het stroomlijnen van wereldwijde supply chain execution voor het behalen van strategisch voordeel.

Het Kewill-platform ondersteunt supply chain execution-activiteiten voor ruim 7.500 organisaties in meer dan 100 landen. Kewill maakt deel uit van de private equity portfolio van Francisco Partners. Kijk voor meer informatie over de organisatie op www.kewill.com/nl, volg ons op Twitter @Kewill_Ltd en @Kewill_Benelux of kijk op onze Linkedin-pagina voor updates over de organisatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht