Geplaatst door Extreme Networks

Extreme Networks levert Wi-Fi 6 in Olympiastadion Berlijn

Het wifi-netwerk in het Olympiastadion Berlijn is live. Tijdens de Duitse bekerfinale DFB Cup op zaterdag 21 mei krijgen de 74.475 toeschouwers gratis toegang tot het nieuwe Wi-Fi 6-netwerk van Extreme Networks. Meer dan 1.000 access points in en rond het stadion bieden een krachtig en naadloos netwerk op basis van Wi-Fi 6, dat voorziet in alle connectiviteitsbehoeften van toeschouwers, evenementorganisaties, medewerkers en media.

Als de officiële leverancier van wifi-oplossingen voor het Olympiastadion Berlijn, heeft Extreme Networks samen met vaste partner PKN Datenkommunikations GmbH, het stadion uitgerust met zijn geavanceerde netwerktechnologie Wi-Fi 6, inclusief connectiviteit, beheer en analytics. De toepassing gaat verder dan enkel entertainment. Diensten als mobiele kaartverkoop en contactloos betalen zijn in de toekomst denkbaar.

Gratis Wi-Fi 6 beschikbaar tijdens DFB Cup

Het nieuwe wifi-netwerk is voor het eerst officieel en gratis beschikbaar tijdens de finale van de DFB Cup op zaterdag 21 mei 2022. Wifi-coaches van Extreme zullen bezoekers van deze bekerfinale voor het eerst in Duitsland ondersteunen en fungeren als centraal aanspreekpunt voor wifi en connectiviteit.

Netwerkbeheer en analytics

Een ander belangrijk voordeel van de wifi-oplossing van Extreme, is dat beveiligde en schaalbare connectiviteit eenvoudig is te realiseren voor het Olympiastadion. Die zijn uiteraard absolute voorwaarden bij het leveren van een innovatieve beleving aan fans en bezoekers in en rond het stadion. De processen binnen het bedrijf en de organisatie van het stadion zijn nu optimaal ondersteund met ExtremeCloud – IQ Site Engine. Het IT-team kan de netwerkinfrastructuur nu eenvoudiger beheren en nieuwe diensten vanaf één enkel platform implementeren. Verder beschikt het team nu over realtime analytics van data dat gedetailleerd inzicht geeft in hoe gebruikers, mobiele devices en applicaties het wifi-netwerk gebruiken. Uiteraard met behoud van het hoogste niveau van databescherming. Deze waardevolle inzichten in het netwerkgebruik bieden het stadion allerlei nieuwe mogelijkheden.

Showcase

Het Olympiastadion is volgens Andreas Livert, Sr. Regional Director DACH van Extreme Networks, een showcaseproject voor het moderne stadion. “De netwerkinfrastructuur is de ruggengraat van innovatieve evenementenlocaties die fans een moderne beleving willen bieden”, aldus Livert. “We hebben bewezen dat we onze netwerkoplossingen succesvol implementeren in de grootste en meest historische stadions en evenementenlocaties wereldwijd. Het prestigieuze Olympiastadion heeft een rijke geschiedenis van sportwedstijden en evenementen. We zijn trots om een rol te spelen in de toekomst van het stadion.”

Wifi is onmisbaar

Directeur Timo Rohwedder van Olympiastadion Berlin GmbH ziet het nieuwe uitgebreide wifi-netwerk in en rond het stadion als onmisbaar in de dienstverlening van een groot stadion. “Het nieuwe wifi-netwerk komt niet alleen onze bezoekers ten goede. Ook organisatoren kunnen gasten nu diensten bieden die voorheen onmogelijk waren”, zegt Rohwedder. “Als eigenaar van het stadion kunnen we onze processen nu optimaliseren. We zijn verheugd dat we ons wifi-netwerk samen met Extreme Networks kunnen aanbieden en kijken uit naar innovatieve toekomstige toepassingen.”

Over Extreme Networks

Extreme Networks creëert een moeiteloze netwerkbeleving waarmee we allemaal groeien. We verleggen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, kunstmatige intelligentie, analytics en automatisering. Ruim 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end, cloudgestuurde netwerkoplossingen en gebruiken onze kwaliteitsdiensten en ondersteuning bij het versnellen van hun digitale transformatie en resultaten. Ga voor meer informatie naar de website van Extreme.

Over het Olympiastadion Berlijn

Het Olympiastadion Berlijn is verreweg het meest prestigieuze stadion van Duitsland. Het is een plek van vele records met een bewogen geschiedenis en tegenwoordig ook hightech achter de schermen. Oorspronkelijk werd het stadion gebouwd voor de Olympische Zomerspelen van 1936, sinds 1985 is het wprdt de finale van de DFB Cup er gespeeld en sinds 1963 is het de thuisbasis van de Bundesliga-club Hertha BSC. Elk jaar trekken tot 300.000 toeristen van over de hele wereld naar het stadion om de indrukwekkende architectuur en levendige geschiedenis van dichtbij te ervaren. Meer informatie over het Olympiastadion Berlijn: olympiastadion.berlin.

+++

Mediacontact Benelux