Geplaatst door Extreme Networks

Extreme Networks maakt wifi 6-stadionoplossing beschikbaar voor ieder type bedrijf

Utrecht, 22 januari 2019 – Het aantal IoT- en mobiele devices groeit sneller dan ooit en stimuleert de vraag naar wifi. Volgens de Wi-Fi Alliance ging het in 2018 om drie miljard geleverde devices en meer dan negen miljard devices die al in gebruik zijn. Deze groei is voor Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) aanleiding om een nieuwe, krachtige, geïntegreerde edge-technologie te lanceren. Deze bestaat uit een serie van zes nieuwe 802.11ax-access points (wifi 6) voor indoor, outdoor en stadions en een nieuwe familie van multi-rate Gigabit-switches. De oplossingen zijn beschikbaar vanaf april 2019.

De ExtremeMobility™ 500 series 802.11ax access-points zijn onderdeel van Extreme’s Smart OmniEdge™-oplossing en ontwikkeld om optimale connectiviteit te bieden onder uitdagende omstandigheden. Zo is een optimale klantervaring mogelijk en is infrastructuur geen drempel voor bedrijven, maar juist een stimulans voor innovaties en nieuwe kansen. De access-points bieden vier keer meer capaciteit. Daardoor kunnen organisaties hun netwerken inrichten op groei en is er voldoende bandbreedte om meer devices en applicaties te ondersteunen.

De stadion-access-points van Extreme zijn speciaal ontwikkeld met het oog op gebruik in grote openbare ruimtes, waar het bedrijf ruime ervaring in heeft opgedaan. De reeks biedt opties voor plaatsing onder stoelen of aan overkappingen. Verder zijn antennes op afstand te programmeren, wat IT-teams in staat stelt om de dekking nauwkeurig af te stellen.

Belangrijkste kenmerken:

• Extreme maakt als eerste gebruik van machine learning voor het monitoren en leren van het gedrag van 802.11ax-RF-netwerken. Met ExtremeAI™ voor Smart OmniEdge kan een klant artificial intelligence inzetten voor het geautomatiseerd tunen van het netwerk voor optimale performance en een maximale gebruikerservaring. Ook vermindert de werkbelasting van netwerkengineers en is er een route beschikbaar naar edge-networking.
  • Klanten hebben de keus uit drie modi van programmeerbare radio’s voor optimale 5G-dekking. Ook is er zo betere ondersteuning van alle types devices, die betere prestaties leveren. Daarbij is geen nieuwe bekabeling nodig. Een geïntegreerde bluetooth-radio voorziet in betere gebruiks-analytics, granulaire locatiebepaling en IoT-connectiviteit.
  • De ingebouwde WPA3 – de nieuwste wifi-beveiligingsstandaard – zorgt voor krachtige beveiliging voor 802.11ax-netwerken die gevoelige data verzenden.
  • In combinatie met de nieuwe ExtremeSwitching™ X465-multi-rate Gigabit Ethernet-switch met MACsec en 60/90W PoE kunnen klanten die 802.11ax gebruiken de Extreme Fabric Connect™-mogelijkheden inzetten voor beveiliging en beheer van een gemeenschappelijk vast en draadloos netwerk. De X465 is beschikbaar in zes verschillende modellen voor het verbinden van een brede reeks van access-devices.
  • Optionele integratie met ExtremeAnalytics™-,  ExtremeGuest™- en ExtremeLocation™-applicaties helpt klanten bij het beter beheren van connecties en het dieper inzicht creëren in trends in applicatiegebruik. Zo is kritische informatie te verzamelen die de business kan gebruiken om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten, applicaties te controleren en het netwerk te beschermen. Met de gecombineerde inzet van Extreme AirDefense® beschikken gebruikers over een robuuste oplossing die niet alleen bedrijfsgegevens beveiligt, maar ook zorgt voor compliance.

Mike Leibovitz, Senior Director of Product Management and Strategy, Extreme Networks:

“Onze klanten zoeken dagelijks de grenzen op van de actuele wifi-standaarden tijdens voetbalwedstrijden, eSports-toernooien en op eerstehulpafdelingen, universiteiten, in winkels en meer. Als er een storing is, zorgt dat niet alleen voor een slechte gebruikerservaring maar ook tot klantverlies. Als leverancier van wifi-oplossingen aan 28 NFL-stadions en talloze andere grote sportlocaties zijn we de expert in het oplossen van de uitdagingen op het gebied van outdoor-networking. Wij waren in feite de eerste met 802.11ax-access-points die speciaal zijn ontwikkeld voor stadions. We hebben de ervaringen gebruikt voor de hele 802.11ax-productfamilie om ieder type organisatie in staat te stellen wifi naar een hoger niveau te tillen en meer gebruikers en devices efficiënt te ondersteunen.”

Chip Suttles, Vice President of Technology, Seattle Seahawks:

“Wifi-technologie is cruciaal voor de ervaring van Seahawks-fans, vanaf verkooppunten en draadloze kaartverkoop tot aan digitale informatieborden en het betrekken van fans via mobiel. We hebben een piek in doorvoer gezien in ons draadloze netwerk van een gemiddelde van 1 Gbps in 2014 naar 3 Gbps nu. Nu we meer functies via wifi bieden en experimenteren met een meer verbonden fan-ervaring zoals met VR en AR, hebben we meer wifi-capaciteit nodig. De 802.11ax-oplossingen zoals die door Extreme worden geleverd zijn in dat verband essentieel.”

Extreme tijdens HIMSS en Mobile World Congress

Van 11 tot en met 15 februari demonstreert Extreme de 802.11ax-technologie in het IHP Pavilion tijdens HIMSS 2019 in Orlando (VS). En van 25 tot en met 28 februari is de technologie te zien op stand 1A26 tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert software gedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourced services en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van de Fortune 50-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-Driven Networking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.