Geplaatst door Extreme Networks

Extreme Networks onthult Extreme Elements – de bouwstenen van het autonome netwerk

Utrecht – Het netwerk is de poort naar digitale transformatie, maar veel organisaties maken nog gebruik van rigide, beperkende technologie die echte innovatie en groei in de weg staat. Toekomstgerichte bedrijven nemen afscheid van one-size-fits-all netwerkproducten en richten zich in plaats daarvan op flexibele oplossingen die zijn gebouwd om te voldoen aan hun specifieke behoeften. Daarom introduceert Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) Extreme Elements, een combinatie van software, hardware en services die naar eigen inzicht zijn in te zetten om op maat gemaakte oplossingen te creëren voor bedrijven in elke sector.

Extreme Elements maken deel uit van Extreme’s Smart OmniEdge-, Automated Campus- en Agile Data Center-oplossingen – ondersteund door human en machine intelligence. Ze voorzien klanten van de bouwstenen die nodig zijn om autonome, zelflerende en zelfcorrigerende netwerken te creëren. Die netwerken leiden uiteindelijk tot een autonoom bedrijf waarin architectuur, automation en human intelligence in harmonie samenwerken. In tegenstelling tot andere netwerkarchitecturen zijn Extreme Elements intrinsiek goed beveiligd en bieden ze multivendor-ondersteuning in een open en op standaarden gebaseerd ecosysteem. Analytics-, automation-, security- en IoT-tools vormen de gemeenschappelijke onderdelen die de losstaande elementen samenbrengen. Ze omvatten de volgende componenten.

Extreme Management Center

Netwerkbeheersoftware voorziet IT van gecentraliseerd beheer en end-to-end inzicht – voor probleemloze bedrijfsvoering en snelle probleemoplossing.

ExtremeAI Security

Nieuwe applicatie die gebruikmaakt van machine learning en artificial intelligence voor diepgaand inzicht in, en detectie van kwaadwillend verkeer, realtime monitoring van IoT-apparaten op afwijkend gedrag, en geautomatiseerde neutralisatie.

Extreme Workflow Composer

Netwerkorkestrator laat organisaties automation in hun eigen tempo implementeren, met turnkey, op maat gemaakte of do-it-yourself netwerkworkflow-automation, allemaal ondersteund in multivendor-netwerkomgevingen.

Extreme Software-Driven Infrastructure

State-of-the-art edge-, campus- en datacenteroplossingen versterkt met next-generation, op x86 gebaseerde slimme appliances inclusief de ExtremeCloud Appliance, ExtremeSwitching X465 premium, stackable multirate gigabit Ethernet-switch en het aangekondigde ExtremeAccess-platform. Alle oplossingen bieden containerondersteuning om op de juiste plek rekenkracht te leveren.

Extreme analytics

Netwerk- en applicatie-analytics-software geeft IT inzicht in welke applicaties draaien op het netwerk, wie ze gebruikt en de responstijd voor elke applicatie, zodat ze afwijkingen snel kunnen opsporen en de applicatieperformance kunnen optimaliseren – aan de rand van het datacenter en in de multicloud.

Defender for IoT

Endpoint-securityoplossing die bedrijven helpt onbeveiligde IoT-apparaten veilig te implementeren en ze af te schermen van andere services. Defender for IoT is op elk netwerk te implementeren en zo eenvoudig in gebruik, dat zelfs niet-technisch personeel op scholen, in ziekenhuizen, in winkels en in horecagelegenheden de oplossing kunnen gebruiken om zowel vaste als draadloze IoT-apparaten te isoleren en te beschermen tegen cyberaanvallen.

Software- en hardware-Elements worden aangevuld door een robuust portfolio van services en ondersteuning door Extreme – via zijn Professional Services-organisatie en zijn wereldwijde partnergemeenschap. Alles is mogelijk met de juiste combinatie van Elements.

Executive quotes

Nabil Bukhari, Executive Vice-President Products van Extreme Networks

“Netwerkvendoren hebben te lang toegestaan dat infrastructuren de innovatieambities van klanten in de weg stonden. We introduceren een krachtig, zelfsturend netwerk, ondersteund door Extreme Elements, dat bedrijven helpt de transformatieprojecten na te streven, die ze al zo lang op het oog hebben. Door gebruik te maken van onze diepgaande expertise in geavanceerde, flexibele netwerken en die te combineren met artificial intelligence en automation, geven we onze klanten de tools die ze nodig hebben om hun klanten te voorzien van uitzonderlijke ervaringen.”

Pierre-André Rulmon, Vice-President Information Systems van Brussels Intercommunical Transport Company/Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles (STIB)

“Het aantal mensen dat in Brussel gebruikmaakt van het openbaar vervoer, wordt steeds groter. Het is daardoor voor onze systemen een grote uitdaging om te schalen, en voor onze mensen om de werkzaamheden tijdens piekmomenten te beheren. Met Extreme Elements, zoals Extreme Fabric Connect, hebben we handmatige en geautomatiseerde processen geïntegreerd en een robuust, schaalbaar videosurveillancenetwerk gecreëerd. Dit netwerk heet Mission Critical Network en transporteert duizenden multicast-videostreams en ondersteunt tot vijftienduizend IP-camera’s om het verkeer te regelen en de publieke veiligheid te garanderen. We zijn nu in staat tot realtime, geautomatiseerde controle van het metroverkeer en hebben de serveruptime voor onze klanten verbeterd. Ook is er IT-personeel vrijgekomen, dat zich nu kan richten op het creëren van nieuwe services.”

Andrew Grimm, Vice-President of Information Technology van Bowen Center

“Van het personeel dat we inzetten tot en met de innovatieve projecten, zoals telemedicine, die we testen: Bowen Center is een ander soort gezondheidszorgaanbieder. En dus hebben we een ander soort netwerk nodig – een netwerk dat goed bij ons past. Een one-size-fits-all netwerkoplossing volstaat simpelweg niet. Door verschillende Extreme Elements die bij onze behoeften aansluiten, te combineren, hoeven we minder tijd te besteden aan netwerkbeheer en kunnen we ons beter richten op het bieden van een zo goed mogelijke en veilige patiëntenzorg.”

Bob Laliberte, Practice Director en Senior Analyst bij Enterprise Strategy Group

“Moderne bedrijven krijgen te maken met complexe problemen – van de proliferatie van IoT tot geavanceerde securitydreigingen en data-overload. Traditionele netwerktechnologieën hebben deze problemen voor bedrijven alleen maar verergerd in plaats van ze op te lossen. Extreme’s beslissing om automation en artificial intelligence te omarmen, is een belangrijke stap voor het optimaliseren van netwerkomgevingen voor huidige en toekomstige behoeften. Nu bedrijven uit alle sectoren de volgende stap in hun digitale-transformatieproces zetten, hebben ze de behoefte aan een combinatie van services, software-, hardware- en automation-oplossingen. Extreme begrijpt dat maar al te goed en Elements baant voor organisaties de weg naar transformatie en autonome netwerken.”

Overige informatie

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert software gedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourced services en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van de Fortune 50-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-Driven Networking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.