Factsheet: wat is de status van online samenwerken met klanten binnen de financiële branche?

Eindhoven, 7 oktober 2014 – Eén op de tien professionals uit de financiële branche vindt het lastig om de juiste tool voor online samenwerken met klanten te selecteren. 82 procent van de respondenten is het eens met de stelling dat online samenwerken bijdraagt aan een betere service voor klanten. Hyarchis, aanbieder van Enterprise Content Management en Online Collaboration oplossingen, heeft deze en andere feiten op een rij gezet in een factsheet.

De facts en figures zijn gebaseerd op onderzoek onder 500 professionals uit de bankenwereld, verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche en is uitgevoerd in samenwerking met Markteffect.

Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: “Net als ieder ander is de professional uit de financiële branche druk, druk, druk. Toch willen we dat ook de allerdrukste onder hen een beeld heeft van de huidige stand van zaken als het gaat om online samenwerken met klanten. Het gaat immers om een survival of the fittest, men kan er niet meer omheen. Deze factsheet zet de belangrijkste resultaten op een rij. Handig voor iedereen die weinig tijd heeft, maar toch geïnteresseerd is in deze onontkoombare trend.”

De factsheet is gratis – en zonder downloadformulier – hier te downloaden. In het kader van het Hypothekencongres op 8 en 9 oktober is er ook speciaal een factsheet gemaakt voor professionals uit de hypothekenbranche. Deze is tevens gratis te downloaden.

——————

Over het onderzoek
Markteffect heeft dit onderzoek in opdracht van Hyarchis uitgevoerd. In totaal zijn 500 professionals op verschillende niveaus, uit diverse bedrijven en uit vier financiële branches ondervraagd. Hiermee wordt de kwaliteit van dit onderzoeksrapport gewaarborgd. Professionals uit de bankenwereld, verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche hebben hun mening gegeven over online samenwerken met klanten. Onder online samenwerken verstaan we dat een groep mensen realtime, via internet samenwerkt om een gezamenlijke doelstelling te bereiken, bijvoorbeeld het leveren van een dienst of product. Online samenwerken gaat verder dan met elkaar communiceren via e-mail: van het delen van bestanden in Dropbox tot en met beheren van een eigen online portal, waar zowel bedrijven als klanten in kunnen werken. In het onderzoek is samenwerken via e-mail uitgesloten.

Over Hyarchis
Hyarchis biedt een brede paraplu aan oplossingen op het gebied van Enterprise en Web Content Management. De oplossingen van Hyarchis zorgen voor een directe toename van productiviteit en kwaliteit bij klanten in diverse branches, zoals de financiële en zakelijke dienstverlening, overheid, accountancy, zorg en welzijn, onderwijs en projectgeoriënteerde sector. De oplossingen die Hyarchis biedt: Document Management, Web Content Management, Case Management, Business Process Management, Document Composition, Document Xtract en E-mail Management.

Hyarchis’ laatste onderzoeksrapport gaat over online samenwerken in de financiële branche: http://www.hyarchis.com/actueel/hyarchis-download-onderzoeksrapport

Hyarchis op: LinkedIn | Twitter