Industry Wire

Geplaatst door COMM

Fans ontmoeten en leren van social media idolen in COMM

Waar de vorige generatie gillend gek werd van boybands, zijn jongeren tegenwoordig fan van influencers en creators. Dit zijn merkspecialisten met een heel bijzonder merk; zichzelf. Wanneer Enzo Knol meer dan 2 miljoen volgers heeft, dan kunnen we dit niet meer zien als een hype. Beseffen deze influencers wat voor maatschappelijke rol zij hebben en wat de impact ervan is? Hoe gaan zij om met de dagelijkse druk? Het volgen van influencers is zinvoller dan het in eerste instantie lijkt. Door te kijken leren jongeren hoe ze zich kunnen verhouden tot anderen. Identiteitsontwikkeling staat centraal in deze leeftijdscategorie en daardoor zijn jongeren emotioneel betrokken. Voor marketeers zijn deze influencers een waardevol kanaal om jongeren te bereiken. It’s serious business! Om die reden zijn de #IBTS events in het leven geroepen om influencers een podium te geven.
Hoor het allemaal in een persoonlijke presentatie van de influencers tijdens een unieke reeks events genaamd ‘Influencers Behind the Scenes – #IBTS’ die COMM vanaf 13 oktober a.s. organiseert.
Uniek
De #IBTS event zijn uniek omdat deze bekende Nederlanders nog niet eerder op deze gevoelige manier een boekje open hebben gedaan over hun leven. Ze geven tips & trics en natuurlijk is er volop gelegenheid om zelf vragen te stellen en op de foto te gaan. Interessant voor jongeren en ouders.
Wanneer
Vanaf 13 oktober staan 16 weken lang, elk weekend populaire influencers op een intiem podium in COMM. Ontmoet én leer van YouTube helden zoals Gio, De Latooys, Kalvijn, GameMeneer, XLinktijger en vele anderen. Onder de noemer #IBTS “Influencers Behind the Scenes” is er in het museum ook een tentoonstelling te zien over de ‘ins & outs’ van deze influencer wereld. #IBTS wordt zaterdag 13 oktober om 14:00 uur officieel geopend door de familie Latooy.
COMM – Den Haag
COMM was voorheen het Museum voor Communicatie, bekend van de postzegels en PTT collectie. Inmiddels is het museum in 2017 omgetoverd tot een hypermoderne, inspirerende verzamelplek over communicatie, met name van nu en in de toekomst. Daarom sluit het actuele thema ‘Influencers Behind the Scenes` uitstekend aan bij deze vernieuwde locatie.
#IBTS tentoonstelling
COMM en Fanfiber hebben de #IBTS route in het museum samengesteld om, samen met een aantal bekende influencers, het verhaal erachter te vertellen. Wat komt er kijken bij het zijn van een influencer? Wie volgt je en waarom volgen ze juist jou? Hoe zorg je voor optimale interactie met je doelgroep? Waarom benaderen bedrijven jou en met welke bedrijven ga je juist wel of niet in zee? Welke invloed hebben de influencers op jongeren? Hoe gaan zij hier zelf mee om? De tentoonstelling is van 6 oktober t/m 31 januari te zien in COMM.
Kijk voor meer informatie op www.comm.nl/ibts.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht