Industry Wire

Geplaatst door FedEx Express,

FedEx Express biedt klanten meer keus door samenwerking met Mondial Relay Nederland

HOOFDDORP, 22 juni 2023 – FedEx Express, een dochteronderneming van FedEx Corp. (NYSE:FDX) en ’s werelds grootste expresvervoerder, versterkt haar retail netwerk in Nederland door klanten toegang te bieden tot meer dan 1000 retail punten van Mondial Relay in Nederland.

Ontvangers van FedEx Express pakketten zullen gefaseerd de optie krijgen hun zendingen bij een van de Mondial Relay’s locaties te laten afleveren. Dit betekent dat ze hun zending kunnen ophalen op een nabije locatie en op een moment dat hen het best uitkomt.

Met deze optie worden vergeefse afleverpogingen voorkomen en daarmee wordt het aantal stops gereduceerd bij klanten die niet aanwezig zijn. Hierdoor verbetert ook de algehele efficiëntie in het ophaal en aflever netwerk. Mondial Relay profiteert van een hoger aantal klanten dat haar locaties bezoekt en van de uitbreiding van servicemogelijkheden voor haar klanten.

“Deze samenwerking is een belangrijke toevoeging aan onze pakket en e-commerce strategie”, zegt Marius Penninks, Vice President Ground Operations voor FedEx Express Benelux. “De retail locaties zijn een aanvulling op onze service portfolio. Ontvangers van de zendingen hebben de flexibiliteit en het gemak om zelf te bepalen wanneer en waar ze hun zending ophalen. Het zorgt er ook voor dat FedEx haar routeplanning beter kan optimaliseren en kan voorkomen dat we tevergeefs bij klanten langsgaan. Dat helpt de levering van zendingen efficiënter te maken”.

“Deze innovatieve samenwerking helpt om de levering van pakketten in te passen in het dagelijks leven van klanten. De retail locaties van Mondial Relays zorgen voor gemak en rust. Klanten kunnen hun zendingen laten leveren en ophalen in de buurt van hun werkadres, op weg naar hun dagelijkse boodschappen of wanneer zij hun kinderen ophalen van school. De beperking van aflevertijden verdwijnt, en het is niet langer nodig om thuis te wachten op je pakketje” zegt Quentin Benault, General Manager Mondial Relay Frankrijk, België en Nederland.

Nauwkeurig kunnen zijn en het vermogen hebben om pakketten op het juiste moment en de juiste locatie af te leveren, is cruciaal voor shippers en shoppers in Nederland. Uit de Retail monitor 2023 van PwC Nederland[1] blijkt dat 60% van de retailers dit als de hoogste prioriteit voor 2023 beschouwt. Naast het in staat zijn om zendingen af te leveren binnen het afgesproken tijdvak, benoemt het onderzoek dat consumenten waarschijnlijk steeds meer zullen zoeken naar gemak in hun leveringen en idealiter al hun online bestellingen op één locatie zouden willen hebben.

De samenwerking met Mondial Relay maakt deel uit van de FedEx’ e-commerce portfolio, die retailers de juiste mix van transportmogelijkheden biedt die hen helpt om hun business te laten groeien, en tegemoet te komen aan de verwachtingen van hun klanten. Naast Nederland, werken FedEx en Mondial Relay samen in Frankrijk, Spanje, België en Luxemburg. FedEx klanten hebben hiermee toegang tot 13.000 locaties van het uitgebreide Mondial Relay’s netwerk.

[1] ‘Last mile delivery’ in onzekere tijden – Retail and consumer goods – Actueel en publicaties – PwC

Over FedEx Corp.
FedEx Corp. (NYSE: FDX) biedt klanten en bedrijven over de hele wereld een breed portfolio aan transport-, e-commerce- en zakelijke diensten. Met een jaaromzet van $ 93 miljard biedt het bedrijf geïntegreerde bedrijfsoplossingen via werkmaatschappijen die collectief concurreren, samenwerken en digitaal innoveren als één FedEx. FedEx, consequent gerangschikt onder ’s werelds meest bewonderde en vertrouwde werkgevers, inspireert zijn meer dan 530.000 werknemers om gefocust te blijven op veiligheid. Daarnaast biedt FedEx de hoogste ethische en professionele normen voorziet het in de behoeften van klanten en gemeenschappen. FedEx zet zich in om mensen en mogelijkheden over de hele wereld op verantwoorde en vindingrijke wijze met elkaar te verbinden, met als doel om in 2040 CO2-neutraal te opereren. Ga voor meer informatie naar fedex.nl/about.

Over Mondial Relays
Mondial Relay, onderdeel van InPost S.A. Group (AEX: INPST), is een toonaangevende leverancier van out-of-home pakketdiensten in Frankrijk en de Benelux. Mondial Relay heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 1.100 ophaal- en afgiftepunten in Nederland. Het bedrijf richt zich op het continu verbeteren van de consumentenervaring en het bevorderen van duurzamere vormen van last-mile delivery. In 2022 verwerkte Mondial Relay ongeveer 140 miljoen pakketten en genereerde meer dan €400 miljoen aan inkomsten. In juli 2021 rondde InPost met succes de overname van Mondial Relay af om het eerste Europese netwerk voor geautomatiseerde out-of-home oplossingen voor e-commerce te creëren.

Geen berichten meer ontvangen van ons? Klik hier

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht