Industry Wire

Geplaatst door Creative Agency Everybody Likes Penguins, Beeckestijn Business School en B2Bmarketeers.nl

Wat is de financiële waarde van mond-tot-mondreclame in B2B?

Utrecht, 1 maart 2024 – Op donderdag 7 maart 2024 vindt de allereerste Nationale Marketingtelling plaats. Een bijzonder onderzoek dat zich dit jaar richt op het ontrafelen van de impact en waarde van mond-tot-mondreclame binnen de B2B-sector. Want waar we volgens professor en marketeer Jonah Berger dagelijks zo’n zestien B2C-tips met elkaar delen, gaat de Nationale Marketingtelling achterhalen hoe dat gesteld is in de B2B-wereld. Daarom roepen we iedereen die werkzaam is in de B2B-wereld op om mee te doen.Mond-tot-mondreclame speelt een cruciale rol in de B2B-sector. Echter, de dynamiek, het daadwerkelijke effect én de financiële waarde van deze vorm van reclame blijven veelal ongrijpbaar. De Nationale Marketingtelling streeft ernaar dit fenomeen te onderzoeken. Na de telling zal een uitgebreid onderzoeksrapport inzicht geven in wat word of mouth concreet kan opleveren voor jouw merk.Op 7 maart kunnen deelnemers via polls in WhatsApp eenvoudig hun ervaringen delen. Als dank ontvangt men een whitepaper met praktische tips om mensen over je merk te laten praten. Ook krijgt men exclusieve toegang tot de onderzoeksresultaten vol waardevolle inzichten, zoals de financiële waarde van word of mouth.Wat gebeurt er precies op 7 maart?Deelnemers ontvangen op de dag van de telling meerkeuzevragen via WhatsApp. De polls vragen bijvoorbeeld naar de soort B2B-tips, zoals content, trainingen, vergaderlocaties of handige tools. Ook wordt er gevraagd via welk kanaal de tip is ontvangen, zoals een 1-op-1 gesprek of een podcast. Zo wordt onderzocht binnen welke categorieën en via welke kanalen de meeste kansen liggen op het gebied van mond-tot-mondreclame, en hoe deze de marketing van merken kunnen versterken.Over de samenwerkingDe Nationale Marketingtelling is een initiatief van Creative Agency Everybody Likes Penguins, Beeckestijn Business School en B2Bmarketeers.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht