Geplaatst door Greenchoice

Frederieke Anema nieuwe marketingmanager Greenchoice

Greenchoice heeft Frederieke Anema (32) aangesteld als marketingmanager. Ze komt uit de eigen gelederen van de organisatie en start deze week met haar werkzaamheden. Anema volgt Marieke van den Hoek op, die in maart commercieel directeur werd bij de duurzame energieleverancier.
In haar nieuwe functie is Anema verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en implementeren van de marketingstrategie. Anema: ”Ik vind het een prachtige kans om Greenchoice – samen met een team van 17 zeer gemotiveerde en creatieve collega’s – in volle snelheid verder op de Nederlandse kaart zetten. Ik kijk ernaar uit om ons duurzame merk verder uit te bouwen, de binding met onze klanten te versterken en voortdurend te blijven innoveren met nieuwe producten, diensten en proposities. Alles staat in het teken om samen met onze klanten groene keuzes te maken.”
Anema is niet nieuw voor Greenchoice. Voor haar aanstelling als marketingmanager werkte ze binnen de marketingafdeling bij de energieleverancier als teamcoördinator Groei & Activatie. Na haar studie economie aan de Vrije Universiteit Amsterdam werkte Anema zes jaar lang in verschillende marketingfuncties bij Vodafone, zowel in Nederland, Spanje als in Engeland.