Industry Wire

Geplaatst door FRMWRK

FRMWRK en WishWish werken samen aan een nieuw platform voor de Pluim

Rotterdam, 12 september 2017 – Na een uitvoerig selectietraject hebben FRMWRK en WishWish samen een nieuw online platform ontwikkeld voor de Pluim. De Pluim-beleving is hierbij volledig gedigitaliseerd.

Op dit nieuwe platform kunnen Pluimen worden aangekocht en worden ingewisseld voor vrijetijdsbestedingen, zoals landelijke attracties, lokale uitjes, evenementen en leuke producten voor thuis. Op basis van een intensieve samenwerking is er gewerkt aan een MVP (Minimum Viable Product). Hierna wordt er een doorlopend optimalisatietraject ingezet waarbij op basis van voortschrijdend inzicht het platform verder wordt ontwikkeld.

Selectietraject
WishWish zocht een middelgroot onlinebureau dat gespecialiseerd is in opensource technologie. FRMWRK kwam, samen met een aantal andere onlinebureaus, in aanmerking voor het selectietraject.

De doorslag
De doorslaggevende factor binnen het selectietraject was de werkwijze van FRMWRK. Deze is zeer uitvoerig besproken tijdens alle gevoerde gesprekken. De eigen ontwikkelde scrum agile aanpak is voor WishWish nieuw, maar sloot geheel aan bij de wens voor de ontwikkelingen van het nieuwe (online) platform. Het open en eerlijke gesprek en het managen van de juiste verwachtingen zorgde ervoor dat WishWish van af de start vertrouwen had in de samenwerking met FRMWRK en er daarom naar alle tevredenheid een succesvol platform is neergezet.

Jan Willem Röder, algemeen directeur van WishWish: “De overgang naar het nieuwe platform is zonder noemenswaardige problemen gerealiseerd. Het is een mooie start van een nieuwe fase voor ons bedrijf: de verkoop van een echte digitale Pluim! De website ziet er fris, verzorgd en eigentijds uit. Kansen te over om er een groot succes van te maken… Een mooie start en solide basis voor de verdere samenwerking met FRMWRK, want dit is pas het begin.”

Groot denken, klein beginnen
Het nieuwe platform is ontwikkeld op Drupal 8 in combinatie met Drupal Commerce 2. Het online marketingteam van FRMWRK en WishWish gaan nu aan de slag om het platform door te ontwikkelen aan de hand van een beproefde roadmap aanpak. Met deze strategie en aanpak wordt een succesvolle bijdrage geleverd aan de groeiambities van WishWish.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht