G4S kiest One Shoe als digitaal partner

Je herkent ze wel: de blauwe waardetransport busjes van G4S. Dagelijks zorgen ze voor het verwerken van de cashflow van alle winkels in Nederland. Maar hoe blijft G4S marktleider nu betalingen steeds meer elektronisch gaan? Als digitaal partner maakt creatief en digitaal bureau One Shoe een Global Customer Portal waarin pin én cash betalingen in één overzicht samenkomen.
G4S als totaalaanbieder
Het betaallandschap is aan het veranderen. Er wordt steeds minder met cash betaalt, en meer elektronisch. Tot nu toe werd alleen de cashstroom door G4S verwerkt, maar G4S ziet kansen in het veranderende betaallandschap door ook de elektronische betalingen mogelijk en inzichtelijk te maken. Creatief en digitaal bureau One Shoe ontwikkelt samen met G4S een wereldwijd portal waar de klant in één overzicht inzicht krijgt in de gehele geldstroom. Met behulp van het portal worden onder anderen betalingen inzichtelijk gemaakt, analyses gedaan hoe de klant zijn business kan verbeteren en kan de winkelier voortaan zelf kiezen wanneer het G4S busje langs komt rijden, om zo kosten te besparen.
Partner in Digitale Strategie en Development
Als digitaal partner zijn wij breed verantwoordelijk: van strategie tot uitvoer. Wie is de klant en wat zijn hun verlangens? Wat kan G4S doen om in te spelen op de behoefte van de klant? Hoe kunnen we de geldstromen inzichtelijk maken? Hoe kunnen we de betalingsprocessen vergemakkelijken? Door workshops en interviews met klanten en stakeholders, de klant centraal te zetten en de prototypes veelvuldig te testen maken we een portal dat onmisbaar is in de hele customer journey van de klant van G4S.
Dankzij de ontwikkelde components library is de bouw van het portal efficiënt, gemakkelijk verder uit te rollen en worden de mogelijkheden voor G4S door One Shoe inzichtelijk gemaakt in een zogenaamde Storybook, waardoor ze nauw kunnen samenwerken en schakelen.
Global platform
Het portal wordt wereldwijd ingezet. De eerste versie gaat binnenkort live in de UK en al snel zal de wereldwijde uitrol naar landen zoals België, Ierland, Luxemburg en nog 40 andere landen volgen. Door het agile proces, blijft One Shoe ook na livegang de portals continu verbeteren, op basis van gebruikersdata, analytics en gebruikerservaringen.
Over Creative and Digital Agency One Shoe
One Shoe is een toonaangevend creative & digital agency. Het bureau combineert merkstrategie met digitale strategie, UX, design en development. Met meer dan 45 specialisten creëren we campagnes en digitale oplossingen die mensen aanspreken, aanzetten tot actie en groei aanwakkeren. Klanten zijn DHL, Eurail, Yakult, Studiekeuze123, ING, Total, Thuisarts, Sanofi Genzyme en vele anderen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.