Industry Wire

Geplaatst door Genesys

Genesys verlengt en breidt partnership met Scuderia Ferrari HP uit

Genesys tilt de samenwerking met Scuderia Ferrari HP naar een hoger niveau. De bestaande relatie tussen de bedrijven, die is verlengd met een meerjarige overeenkomst, wordt uitgebreid om bestaande Ferrari-klantervaringen wereldwijd te ondersteunen.

“We zijn verheugd om onze samenwerking met Genesys te vernieuwen en uit te breiden. We zien Genesys als een partner die met Ferrari het constante streven naar uitmuntendheid en innovatie deelt. Na de eerste jaren van samenwerking in de Formule 1-racerij zijn we trots om dit partnerschap ook uit te breiden tot buiten het circuit, om onze klanten steeds uniekere en onderscheidende ervaringen te bieden,” aldus Lorenzo Giorgetti, chief racing revenue officer bij Ferrari.

Net zoals succes in de Formule 1 precisie, wendbaarheid en het vermogen om vooruit te kijken vereist, past Genesys diezelfde mindset toe op klantervaring (CX). In de hedendaagse experience economy zijn innovatie en topkwaliteit essentieel en is continue evolutie noodzakelijk om voorop te blijven lopen. Via dit partnerschap zal Genesys de expertise en oplossingen leveren om klantervaringen te verbeteren en deze effectiever, efficiënter en emotioneel intelligenter te maken.

“Ferrari staat voor passie, prestatie en innovatie — waarden die wij nastreven in de ervaringen die we onze klanten bieden. Met Genesys vertrouwen we op technologie die uiterst waardevolle inzichten biedt in de data die we verzamelen, waardoor we gepersonaliseerde, unieke interacties kunnen creëren die de essentie van ons merk werkelijk vastleggen,” aldus Alfonso Fuggetta, chief digital transformation officer bij Ferrari.

Centraal in deze samenwerking staat het Genesys Cloud-platform, dat een uitgebreid real-time beeld biedt van klanten en medewerkers, waardoor het mogelijk wordt om consistente, gepersonaliseerde en resultaatgerichte ervaringen te creëren. Verder zal Ferrari met CX Cloud van Genesys en Salesforce, geïntegreerd met Salesforce CRM, beter in staat zijn om klantinteracties, gedrag en geschiedenis gedurende hun customer journey te begrijpen.

“We zijn verheugd om ons partnerschap met Scuderia Ferrari HP te vernieuwen, een relatie gebouwd op gedeelde waarden en een toewijding aan innovatie. Succes op het circuit komt voort uit discipline, strategie en constante verfijning. Hetzelfde geldt voor CX-leiderschap, waar AI-aangedreven inzichten en aanpassingsvermogen duurzame resultaten kunnen opleveren,” aldus Tony Bates, voorzitter en CEO van Genesys. “Genesys brengt het beste van technologie en menselijke empathie samen om organisaties zoals Ferrari te helpen elke interactie om te zetten in een kans om waarde te leveren en relaties te versterken.”

Het uitgebreide partnerschap weerspiegelt de toewijding van beide bedrijven aan continue innovatie, het nastreven van topkwaliteit en teamwerk, met als doel ervoor te zorgen dat Ferrari-klanten en medewerkers wereldwijd profiteren van ondersteuning van het hoogste niveau.

Over Genesys
Genesys® helpt meer dan 8.000 organisaties wereldwijd om de beste klant- en werknemerservaringen te creëren. Met agentic AI als kern is Genesys Cloud™ het AI-aangedreven Experience Orchestration-platform dat mensen, systemen, data en AI organisatiebreed met elkaar verbindt. Hierdoor kunnen organisaties de loyaliteit, groei en retentie van klanten stimuleren en tegelijkertijd de operationele efficiëntie en samenwerking tussen menselijke en AI-medewerkers verbeteren. Ga voor meer informatie naar www.genesys.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht