Geplaatst door Hillstar Business Intelligence

Geïntegreerde Planning, Budgeting en Forecasting in Power BI

Hillstar kondigde vandaag een strategische resellerovereenkomst aan met Power ON. Het nieuwe samenwerkingsverband zorgt ervoor dat gebruikers van BIRDS, de BI oplossing van Hillstar, nu ook gebruik kunnen maken van de uitgebreide Planning, Budgeting en Forecasting functionaliteiten binnen Power BI. Daarmee laat je live in Power BI wijzigingen zien en kun je bijsturen zodra opvallende cijfers in beeld komen.

Power ON is de toonaangevende leverancier van Corporate Performance Management (CPM) oplossingen voor zowel Finance als Operations met dataverzameling binnen Power BI Service. De technologieën van Power ON maken het mogelijk om direct terug te schrijven naar de in-memory engine van Power BI, ook wel Tabular Server genoemd. De oplossing van Power ON wordt gebruikt bij een groot aantal Fortune 500-organisaties. Het kosteneffectieve licentiemodel van Power ON biedt ook voor MKB bedrijven de voordelen van de terugschrijf-engine van Power ON. Power ON biedt vanaf 1 maart Power Integrator voor MS Dynamics 365 aan. Hiermee kunnen gebruikers hun gegevens rechtstreeks vanuit hun ERP-oplossing gebruiken, deze periodiek publiceren naar Power BI en write-back en planning op de Dynamics 365 FO- en Business Central-gegevens loslaten. Power ON Integrator zal ook werken met oudere AX en NAV versies.
“Hillstar is blij om deze uitbreiding aan ons nu al rijke Data Warehouse-oplossing voor Dynamics aan te bieden”, aldus Klaas Mollema, CEO van Hillstar. “Als reseller van Power ON’s Visual Planner zijn we nu in staat om het beste van twee werelden te bieden – het implementeren van innovatieve klantoplossingen voor Power BI en het uitbreiden van het gebruik van write-back oplossingen met Microsoft SSAS Tabular voor de Dynamics gebruikers”.

“De technologie van Power ON breidt zich uit en versterkt het gebruik van Power BI bij huidige en toekomstige klanten door het mogelijk te maken om direct vanuit de Power BI Service te bewerken en terug te schrijven”, aldus Per Solli, CEO van Power ON. “Nu Power BI steeds meer wordt toegepast, willen de eindgebruikers dat Power BI een ‘tweerichtingsweg’ wordt. Gebruikers willen niet alleen naar data kijken, ze willen ook spelen met (what-if)-scenario’s”, vervolgt Solli. Power ON maakt het mogelijk om data terug te schrijven voor een grote nieuwe groep gebruikers van Dynamics AX, NAX, D365 FO en Business Central.

Met honderden Data Modellen voor Dynamics AX, NAV, D365 FO en Business Central in Power BI, beschikt Hillstar over de expertise en kennis om ervoor te zorgen dat hun klanten over de hele wereld het ware potentieel van Power BI optimaliseren. “Nu zijn we klaar om het aanbod uit te breiden naar alle klanten die Power BI hebben ingezet, door krachtige terugschrijfmogelijkheden te bieden”, aldus Thomas van Buren, CTO van Hillstar.

Over Hillstar
Hillstar is leverancier van innovatieve Data Warehouse oplossingen voor Dynamics 365 ERP. De technologieën en professionals van Hillstar brengen een gedurfde, frisse denkwijze in combinatie met technologie, bedrijfs- en industriedeskundigheid om de transformatie en groei van onze klanten en hun klanten te bevorderen. Hillstar is een particulier bedrijf met het hoofdkantoor in Nederland.

Over Power ON
Als pionier, innovator en marktleider CPM voor financiële en operationele processen levert Power ON ’s werelds meest succesvolle ISV-oplossingen voor write-back direct binnen Power BI Service. De Visual Planning van Power ON biedt bedrijfsleiders nieuwe operationele capaciteit en intelligente tooling om de waarde van Power BI uit te breiden.

Visual Planner biedt een schaalbaar en robuust uitvoeringsplatform voor best-of-breed planning- en forecastingoplossingen en heeft zich ontpopt tot het vertrouwde en veilige CPM-platform bij uitstek voor de Fortune 500 bedrijven die Power BI gebruiken. Duizenden modellen zijn gebouwd in Power BI, die nu terugschrijven naar de database mogelijk maken. Duizenden professionals maken gebruik van Goal-Seek, geven commentaar, bewerken en passen Machine Learning toe bij bedrijven zoals Adobe, NASDAQ en Intel.

Lees meer op hillstar.nl