Geplaatst door GGz Breburg

GGz Breburg kiest Bastion 365 voor veilig e-mailen

DEN HAAG, 30 april 2021 – GGz Breburg gaat voor veilig e-mailen gebruikmaken van Bastion 365. Met de oplossing kunnen ruim 2200 medewerkers van GGz Breburg vertrouwelijke persoonsgegevens en medische informatie veilig mailen naar zorgprofessionals en patiënten vanuit Microsoft Office 365, geheel volgens NTA 7516. Bastion 365 is de oplossing die ervoor zorgt dat de Microsoft Office-omgeving volledig NTA-compliant is.

Danny Bakx, ICT Manager bij GGz Breburg; “Wij vinden het heel belangrijk dat wij als GGz Breburg veilig en zorgvuldig omgaan met vertrouwelijke informatie. Wij maken hiervoor ‘onder de motorkap’ gebruik van Bastion 365. Met Bastion 365 beschikken wij over een gecertificeerd, interoperabel én gebruikersvriendelijke oplossing voor veilig e-mailen volgens NTA 7516. GGz Breburg is de eerste GGZ instelling die dit gaat inzetten.“

“Ik sluit mij daar helemaal bij aan. Het versturen en ontvangen van vertrouwelijke medische informatie vraagt om uiterste zorgvuldigheid”, zegt Wim de Koning, CEO van software leverancier Fenestrae. “Met Bastion 365 als veilige oplossing voor het e-mailen van gevoelige gegevens voldoen zorgverleners aan privacywetgeving en eIDAS (eisen voor betrouwbare online inlogmiddelen). Bovendien is de oplossing gebruiksvriendelijk omdat er geen gebruik wordt gemaakt plug-ins.”

Samenwerking
“Wij zijn verheugd over de samenwerking met Microsoft Nederland, Cloud Life en Fenestrae om een alternatief voor veilig e-mailen te realiseren” zegt Danny Bakx, ICT Manager bij GGz Breburg. “Wij hadden een wens voor een alternatief voor veilig e-mailen. Microsoft Nederland, Software leverancier Fenestrae en Cloud Life hebben de handen ineen geslagen en zijn een intense samenwerking aangegaan. Met als resultaat een Outlook vriendelijke oplossing voor veilig e-mailen geheel volgens NTA 7516.”

Voor GGz Breburg lag de keuze voor Cloud Life als implementatiepartner voor de hand. Cloud Life heeft al eerder slimme aanpassingen aangebracht in de Microsoft Office 365 omgeving om
e-mailverkeer veiliger te maken. Voor GGz Breburg is Cloud Life een zeer deskundig en bovendien betrokken partner gebleken. De technische implementatie van Bastion 365 is binnen een dag gedaan.