GlobalOrange wint derde FD Gazellen Award

Amsterdam, 14 november 2014 – GlobalOrange, ontwikkelaar van maatwerksoftware, heeft een FD Gazellen Award 2014 gewonnen in de regio Noord-Holland. Het bedrijf is daarmee een van de snelstgroeiende ondernemingen van Nederland. GlobalOrange won in 2012 en 2013 ook al een FD Gazellen Award.

Het Financieele Dagblad reikt dit jaar voor de elfde keer de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Alle bedrijven die over de boekjaren 2011, 2012 en 2013 een onafgebroken groei van tenminste 20% lieten zien, mogen zich FD Gazelle noemen. De bedrijven met de hoogste omzetgroei ontvangen een Gouden Gazelle. GlobalOrange heeft inmiddels zes jaren op rij een dergelijke groei laten zien, met percentages van gemiddeld meer dan 70% groei per jaar.

“We zijn enorm trots dat GlobalOrange voor de derde keer een FD Gazelle wint,” zegt Yvo Gortemaker, directeur van GlobalOrange. “Onze groei is het resultaat van het succes van onze klanten en van de sterke behoefte aan gebruiksvriendelijke software in onder andere de zorg en financiële sectoren.”

Succesvolle software
De FD Gazellen Awards worden uitgereikt in vijf regio’s en drie categorieën. Zo is er een award voor kleine bedrijven (100.000 tot 2 miljoen euro), middelgrote bedrijven (2 tot 30 miljoen euro) en grote bedrijven (meer dan 30 miljoen). GlobalOrange kon voor het derde jaar op rij een FD Gazelle mee naar huis nemen voor de regio Noord-Holland. De prijs is voor het succesvolle Amsterdamse bedrijf een bevestiging dat de markt voor softwareontwikkeling nog steeds groeit. “Wij zien dat de vraag naar maatwerk op basis van best-of-breed software nog steeds groeit,” zegt Gortemaker. “Dit is de meest efficiënte manier om je als organisatie te kunnen onderscheiden van je concurrentie. Webgebaseerde platformen op basis van een robuuste services-architectuur hebben de toekomst.”

Over GlobalOrange
GlobalOrange is een Amsterdamse softwareontwikkelaar van gebruiksvriendelijke maatwerkapplicaties met een grote technische complexiteit. De integratie van ‘best of breed’-oplossingen en de nieuwste technieken staan hierbij centraal, aangevuld met een transparante werkwijze. Zo ontwikkelt GlobalOrange innovatieve en toekomstvaste oplossingen die een wezenlijke bijdrage leveren aan het onderscheidend vermogen van klanten, van grote corporaties tot IT-intensieve bedrijven. GlobalOrange won in 2012, 2013 en 2014 de FD Gazellen Award, in 2013 de Red Herring Europe 100 Award en is in 2012, 2013 en 2014 opgenomen in de Deloitte Fast50. Voor meer informatie: www.globalorange.nl.