Industry Wire

Geplaatst door dentsuACHTUNG!

GLS lanceert internationale merkcampagne

Amsterdam, 30 mei 2022 – Vandaag start GLS met de uitrol van een internationale merkcampagne. Na de vernieuwde merkidentiteit van vorig jaar zet GLS nu de volgende stap op de toen ingeslagen weg. Met de campagne, tot stand gekomen in samenwerking met creatief bureau dentsuACHTUNG!, toont GLS haar allerbelangrijkste eigenschap voor klanten: haar menselijke kijk op pakketbezorging. 

De campagne is de uitwerking van een diepgeworteld geloof bij GLS dat voor zowel verzenders als ontvangers een pakket ‘niet zomaar een pakket is’, en opgebouwd rondom de twee belangrijkste interactiemomenten met klanten: ophalen en afleveren. Verschillende voorbeelden laten zien dat in elk pakket zoveel méér schuilt dan de inhoud alleen. Namelijk hoop, dromen, ambities en nog veel meer…

In de campagne, die wordt uitgerold in Europa en Noord-Amerika, communiceert GLS actief haar recentelijk vernieuwde merk. Marleen Rooders, Senior Manager Group Strategy, Marketing & Communications bij GLS zegt daarover: “In het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke stappen ondernomen om ons merk verder te versterken en op te vallen in de markt. Met deze internationale campagne komen we steeds dichterbij onze merkbelofte om de favoriete pakketbezorger van mensen te zijn. Het is een belangrijke en logische volgende stap in het verspreiden van het GLS-verhaal in onze markten.”

Dat verhaal is door dentsuACHTUNG! vertaald naar een merkcampagne. Diederik Mulder, Art Director bij dentsuACHTUNG!: “Om de typische GLS mentaliteit te laten zien, hebben we gekozen voor een ander perspectief op pakketbezorging: dat van de ontvanger van een pakket. Voor hen is het niet zomaar een pakket, maar is het misschien wel het belangrijkste pakket ter wereld. Iets simpels als de bezorging van een pakket betekent ontzettend veel voor degene die het ontvangt. De pay-off ‘Parcels to People’ vat die gedachte in drie woorden samen.”

De campagne bestaat uit video, print, Out-of-Home (OOH), social-media kanalen en digitale advertising. De uitrol in Europa en Noord-Amerika, gaat op 30 mei van start.

CREDITS:

Klant: GLS

Bureau: dentsuACHTUNG!

Regie & fotografie: Noel Loozen (Halal)

 

 

 

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht