Google Cloud en Philips bundelen krachten om marketinginnovatie voor consumenten te versnellen en digitaal assetbeheer te transformeren met AI

Google Cloud helpt marketingprocessen te stroomlijnen, de merkconsistentie te verbeteren en operationele kosten te verlagen Amsterdam en Sunnyvale, Calif., 14 mei 2025 – Google Cloud en Philips Personal Health Business bundelen hun krachten om de wereldwijde beeldbank en contentmarketing van Philips te moderniseren. Met behulp van Google Cloud’s Vertex AI-platform heeft Philips een oplossing ontwikkeld waarmee digitale assets razendsnel en schaalbaar beheerd kunnen worden. Het resultaat: lagere operationele kosten, verbeterde merkconsistentie en meer wendbaarheid in de marketingprocessen. Gestroomlijnd contentbeheer “Deze doorbraak in assetbeheer, mogelijk dankzij de AI van Google, verandert onze manier van werken”, zegt Claudia Calori, Head of Marketing Excellence, Personal Health bij Philips. “Door onze samenwerking met Google Cloud zorgen we voor merkconsistentie, compliance en nauwkeurigheid, terwijl we de efficiëntie in onze operaties verhogen. Hierdoor kunnen we onze focus verleggen naar echte innovatie en het versterken van de band met onze consumenten. We zien enorme strategische kansen in deze technologie en kijken ernaar uit om samen de toekomst van contentbeheer vorm te geven.” De basis voor toekomstige automatisering “Deze strategische samenwerking met Philips maakt gebruik van de geavanceerde AI-capaciteiten van Google Cloud om contentmanagement fundamenteel te veranderen”, zegt Joost Smit, Head of Google Cloud Benelux. “We verbeteren niet alleen processen, maar stellen Philips ook in staat om nieuwe standaarden te creëren op het gebied van operationele efficiëntie, marketinginnovatie en de schaalbare inzet van digitale middelen. Naast het stroomlijnen van het contentproces, opent de oplossing de deur naar nieuwe marketingkansen voor Philips – van het versnellen van A/B-tests via snelle visuele zoekopdrachten, tot het ondersteunen van campagnemanagers met actuele, zorgvuldig geselecteerde assets. Ook wordt de handmatige last van assetbeheer over meerdere kanalen drastisch verminderd. |
|
BERICHT VOOR DE REDACTIE Over Royal Philips Philips heeft zijn hoofdkantoor in Nederland en is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, echografie, beeldgestuurde therapie, bewaking, enterprise-informatica en persoonlijke gezondheid. In 2024 realiseerde Philips een omzet van 18 miljard euro en had het ongeveer 67.200 medewerkers in dienst, actief in meer dan 100 landen. Nieuws over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter. Over Google Cloud |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.