Geplaatst door Gorillas

Gorillas lanceert limited-edition wijnflessen voor de feestdagen in samenwerking met kunstenares Andrea van Nieuwenhuizen en urban winery Chateau Amsterdam

AMSTERDAM, 8 december 2022 – Speciaal voor de feestdagen lanceert Gorillas drie exclusieve wijnflessen in samenwerking met kunstenares Andrea van Nieuwenhuizen en urban winery Chateau Amsterdam. Op ieder etiket is een DreaDoll afgebeeld, ofwel een vrouwelijk figuur ontworpen door van Nieuwenhuizen. Speciaal voor deze editie heeft Van Nieuwenhuizen drie verschillende DreaDolls ontworpen.
Vrouwen-power
De DreaDolls zijn ontstaan als antwoord op het stigma rondom vrouwen. Van Nieuwenhuizen: “Met mijn kunst toon ik vrouwen die vol zelfvertrouwen en power in het leven staan. Ze lachen niet op commando en geloven in zichzelf. De vrouwen zijn sexy, extravert, stijlvol en staan in hun kracht”. Naast de exclusieve wijnflessen is het werk van Van Nieuwenhuizen ook te zien in de galerij van de Gorillas vestiging aan het Weesperplein in Amsterdam.
Over de limited-editie wijn
De wijn is een blend van garnacha en tempranillo en is gemaakt door de founding wijnmaker Jos van Chateau Amsterdam. De sterke, vrouwelijke houding van de DreaDolls wordt doorvertaald naar een ongefilterde, mysterieuze en krachtige rode wijn. Chateau Amsterdam werkt samen met druivenboeren uit heel Europa. In Amsterdam maken ze moderne en klassieke wijnen middenin de stad. Door druiven in plaats van flessen te verplaatsen, hebben zij de unieke kans om te innoveren en experimenteren met originele smaken en ervaringen. Zo komt de garnacha uit Priorat (Spanje) en de tempranillo uit Valencia (Spanje).
Fabienne Walch, Head of Brand bij Gorillas: “De feestdagen komen eraan, en samen met Chateau Amsterdam wilden we een wijnfles ontwerpen die niet alleen lekkere wijn bevat, maar er ook nog eens mooi uitziet. We zijn erg blij dat Andrea van Nieuwenhuizen de wijnflessen een prachtige look heeft gegeven met haar DreaDolls”.
De exclusieve wijnflessen zijn vanaf heden verkrijgbaar via de Gorillas app, zolang de voorraad strekt. De kunstwerken zijn tot en met januari te zien aan de Weesperstraat 61H in Amsterdam.
Beeldmateriaal is hier te vinden.
OVER GORILLAS
Gorillas, opgericht in mei 2020 door CEO Kağan Sümer, is een van ’s werelds toonaangevende Q-commerce bedrijven met meer dan 200 winkels in 7 landen. Door het verstoren van de winkel- en supply chain ervaring van traditionele retailbedrijven, geeft Gorillas vorm aan een nieuwe manier van boodschappen doen. Gorillas biedt meer dan 2.000 essentiële artikelen aan tegen retailprijzen en levert de bestelling binnen slecht enkele minuten op het opgegeven adres door middel van e-bikes. Het bedrijf heeft een divers team van meer dan 10.000 werknemers aangetrokken – en verspreidt zo echte verandering in haar gemeenschap.
OVER CHATEAU AMSTERDAM
Chateau Amsterdam is in 2017 opgericht vanuit de gezamenlijke wijnpassie van Remy Harrewijn, zijn vader Jos Harrewijn en medeoprichter Tom Veugen. Het bedrijf bezit geen eigen wijngaarden, maar haalt de beste druiven vanuit verschillende Europese wijnregio’s naar Nederland. De wijn wordt vervolgens midden in Amsterdam gemaakt. Ze werken met twintig rassen waar 24 verschillende labels mee gemaakt worden. Chateau Amsterdam produceert drie lijnen: de traditionele Vaders, de experimentele Zonen en in samenwerking met haar Europese partners de trendy Kleinzonen. En dan hebben ze nog de duurzame Piquette d’Amsterdam, een fijne bubbel gemaakt van de druivenschillen die overblijven na de productie van de wijnen. Chateau Amsterdam heeft de ambitie om in 2023 op te schalen naar de verkoop van 600.000 flessen en een omzet van ruim 4 miljoen euro. Chateau Amsterdam wil in 2025 tot de top 3 bekendste wijnmerken van Nederland behoren. De wijnen zijn te koop bij onder andere Hema, Gorilla’s en Stach, maar ook direct, in de wijnwinkel in Amsterdam-Noord, of de webshop.  Meer informatie is te vinden op de website van Chateau Amsterdam.