Industry Wire

Geplaatst door GoSpooky

GoSpooky-oprichters starten Speaky, een nieuwe agency gericht op voice

Met de recente lancering van de Nederlandse Google Assistant, en later dit jaar ook Google Home, hebben spraakgestuurde apparaten ook hier definitief hun doorbraak gemaakt. Voice wordt steeds belangrijker — in 2020 worden er wereldwijd 81 miljoen voice-controlled apparaten verkocht, zijn 50 procent van alle online zoekopdrachten spraakgestuurd en zullen meer dan 1.8 miljard consumenten voice-enabled producten gebruiken.

Dit enorme potentieel inspireerde Tim van der Wiel en Liam Tjoa om Speaky op te richten — een agency gericht op voice en conversational AI.

Tim van der Wiel en Liam Tjoa, oprichters van GoSpooky: “Voice technologie staat op het punt om een essentieel onderdeel van ons leven te worden. Onze stem is de meest natuurlijke interface en voice biedt de mogelijkheid om bijna frictieloos te verbinden met consumenten. Dit heeft ons geïnspireerd om samen met Rens Poesse, voormalig CTO van Kinder Donations, een nieuw bedrijf te starten dat zich puur op voice ervaringen richt.”

Met een team van ervaren developers, conversational designers en marketeers worden klanten geholpen bij het ontwikkelen van een strategie en applicaties voor voice. Daarnaast wordt er ook eigen software ontwikkeld die het ontwikkelen, meten en optimaliseren van voice ervaringen gaat verbeteren.

Door middel van praktische oplossingen, zoals de functionaliteit om bestaande data te gebruiken voor een applicatie, worden voice ervaringen ontwikkeld die eenvoudig in gebruik zijn en duidelijk waarde toevoegen.

Fact sheet

Liam Tjoa
Mede-oprichter van GoSpooky, door Stichting Adverteerdersjury Nederland uitgeroepen tot het beste nieuwe reclamebureau van 2017. In hetzelfde jaar door Forbes geselecteerd voor de 30 Under 30 in Media-lijst.

Tim van der Wiel
Mede-oprichter van GoSpooky. In 2017 door Forbes geselecteerd voor de 30 Under 30 in Media-lijst. In 2018 was Tim de hoogste binnenkomer in de Adformatie Top 100, de lijst met mensen die het verschil maken in de Nederlandse creatieve industrie. Hierin werd hij genoemd als ‘de Max Verstappen van de reclamewereld’.

Rens Poesse
In het verleden actief als full-stack engineer bij verschillende bedrijven en CTO van Kinder Donations. Ervaren leider op het gebied van tech platforms. In 2018 door The Next Web verkozen tot onderdeel van de T500, de lijst van meest inspirerende Nederlanders in digital onder de 26.

GoSpooky
Creative agency en software studio gericht op nieuwe media, opgericht in 2016. GoSpooky werkt voor grote (inter)nationale merken zoals KLM, HEMA en IKEA.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht