Goud, zilver en brons: Traffic Builders schittert bij Dutch Search Awards 2025
Traffic Builders Beste Display, Video en Audio Campagne samen met Deloitte
Bij de uitreiking van de Dutch Search Awards vrijdag 13 december is marketing agency Traffic Builders in de prijzen gevallen. Zo was er goud in de categorie Beste Display, Video & Audio Campagne voor de samenwerking met Deloitte. In een krappe arbeidsmarkt waar de strijd om hoogopgeleid talent hevig is, werd er gekozen voor een gedurfde strategie: in plaats van functionele voordelen te benadrukken, stelden Deloitten en Traffic Builders gevoelens centraal. Met de ‘Feelings’-campagne die is gebouwd rondom emoties als Respect, Belonging en Freedom maakten ze een menselijke connectie die écht werkt.
Door een slimme combinatie van Systeem 1- en Systeem 2-denken en het eigen REAN-model, werden ervaren professionals bereikt met de juiste boodschap op het juiste moment via YouTube, LinkedIn, Meta en contextual advertising. Het resultaat? Het aantal afgeronde sollicitaties lag maar liefst 46% boven target. Een campagne waarin creatieve storytelling en slimme targeting hand in hand gingen. Precies waar Traffic Builders voor staat.
De Eneco-case, waar er met veel energie aan data-gedreven inzichten werd gewerkt, leverde maar liefst twee podiumplekken op: zilver voor Beste Gebruik van Data en brons voor Beste Gebruik van Personalisatie. Tot slot werd Traffic Builders nr. 3 in de categorie Best Agency Large van Nederland.
Wolter Tjeenk Willink, founder en CEO van Traffic Builders:
“We blijven investeren in innovatie, in ons team en in langdurige partnerschappen met onze klanten. Wat me het meest trots maakt, is dat deze prijzen niet alleen over ons gaan, maar over wat we samen hebben neergezet. Dat is de kracht van Traffic Builders.”
Lotte Mol, Growth & Innovation Director:
“Het is ontzettend motiverend om te zien dat ons werk wordt erkend door de vakjury. We dagen onszelf en onze klanten uit om het elke dag net iets beter te doen, om slimmer met data om te gaan en om campagnes te maken die echt impact hebben. Deze avond voelt als een bevestiging van die inspanning en biedt inspiratie om verder op te bouwen voor 2026 het jaar waarin we 2025 jaar bestaan, een mijlpaal om te vieren.”
Levi Morsy, strateeg van de winnende Deloitte-case:
“Bij Deloitte hebben we echt kunnen laten zien wat er mogelijk is als je strategie, creativiteit en targeting slim combineert. Door te focussen op emotie in plaats van enkel functionele voordelen, hebben we een connectie gemaakt die resultaten oplevert. Om met deze campagne goud te winnen is het ultieme compliment.”
Winst DSA 2025 kers op de taart
Voor Traffic Builders zijn deze awards niet zomaar een leuke toevoeging aan de prijzenkast. Ze markeren een periode van groei, innovatie en succesvolle samenwerkingen. En het mooie is: dit is nog maar het begin. Met het 25-jarig jubileum voor de deur kijkt het bureau vol vertrouwen vooruit naar alles wat nog komen gaat.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.