Geplaatst door Cloudian

Groep tech-leveranciers introduceert ‘deep learning’ reclamemodel in Japan

Cloudian is van start gegaan met een project in Tokio om gerichte digitale wegreclame aan te bieden. In samenwerking met Dentsu, Inc., Smart Insight Corporation en QCT (Quanta Cloud Technology) Japan en met de steun van Intel Japan zal het project zich in het beginstadium richten op deep learning-analyses van verkeerspatronen en het verkeersvolume.

Met kunstmatige intelligentie worden voertuigkenmerken automatisch herkend en opgeslagen. Dit maakt het mogelijk om gerichte reclame-uitingen weer te geven op digitale borden langs de weg. Het door Cloudian geleide project maakt gebruik van de geavanceerde mogelijkheden van HyperStore voor slimme gegevensopslag. Cloudian en zijn partners zullen in de komende twaalf maanden overgaan van het ‘proof of concept’-stadium naar de praktijkfase. De oplossing wordt eerst in de praktijk getest in Tokio. Dit wordt mogelijk gevolgd door implementaties in andere landen.

Het project heeft onder meer ten doel om technologie voor de automatische herkenning van voertuigen in te zetten voor het genereren van gerichte displayadvertenties op basis van het automodel. Op deze manier zouden bestuurders van hybride of elektrische auto’s bijvoorbeeld reclame voor een milieuvriendelijk product te zien krijgen. Voor dit onderdeel van het experiment zal gebruik worden gemaakt van grote LED-billboards. Het systeem legt geen persoonlijk herleidbare informatie zoals kentekens vast. Hoewel er nog geen specifieke adverteerders zijn geïdentificeerd, hebben de deelnemende bedrijven diverse informatieverzoeken ontvangen naar aanleiding van een recente persaankondiging.

Voor het project staan ook andere experimenten in de planning, zoals real-time reclame-uitingen op basis van menselijk gedrag. Het doel is om advertenties weer te geven op basis van kenmerken van de bezoekers van winkelcentra en toeristische locaties.

Cloudian gaf de aanzet tot het project door de HyperStore-software beschikbaar te stellen in combinatie met trainingdata op basis van een grote hoeveelheid voertuiggegevens, afbeeldingen, video’s van automodellen en informatie over voertuigkenmerken. Deze input werd geclassificeerd met behulp van de slimme functionaliteit voor gegevensopslag van HyperStore. De nauwkeurigheid waarmee voertuigmodellen worden geïdentificeerd, zal in de praktijk worden getest binnen het wegennet van Tokio. Voor dit experiment zal HyperStore ook gedetailleerde realtime data vastleggen over de verkeersvolumes op verschillende tijdstippen van de dag. Deze informatie kan vervolgens beschikbaar worden gesteld aan publieke instellingen zoals het Ministerie voor Land, Infrastructuur en Toerisme en Japanse gemeenten, evenals bedrijven die op zoek zijn naar geschikte winkellocaties.

“Dit zal het eerste systeem ter wereld zijn dat deep learning inzet voor real-time en voertuigspecifieke wegreclame. Een belangrijk doel van het project is om de kracht aan te tonen van deep learning-algoritmes die gebruikmaken van de geavanceerde metadata van HyperStore voor realtime herkenning en classificatie. Big data die normaliter onbenut zou blijven, kan op deze manier automatisch worden omgezet in slimme data. Onze oplossing is in staat tot uiterst efficiënte analyses”, aldus Michael Tso, de CEO en medeoprichter van Cloudian. “De slimme gegevensopslag van Cloudian is gebaseerd op drie principes: 100 procent native S3 API’s, een hybride cloud en een hechte integratie van analyse- en opslagfunctionaliteit. De opslagmogelijkheden van HyperStor kunnen worden aangevuld met deep learning-technologie om data snel en kostenefficiënt om te zetten in praktisch toepasbare inzichten en daarmee nieuwe omzetkansen. We zien ernaar uit om onze samenwerking te intensiveren om de mogelijkheden van deep learning uit te breiden naar baanbrekende nieuwe toepassingen in de retailsector, gezondheidszorg, genomica en IoT.”

De reclamewereld in volop in beweging. Consumenten verwachtingen tegenwoordig op maat toegesneden ervaringen en gepersonaliseerde boodschappen. Het doet ons een genoegen om samen te werken met Cloudian en QCT aan een pilot van een innovatieve, sterk gerichte reclameaanpak”, zegt Ichiro T. Jinnai, directeur van de Out Of Home Media Service Division van Dentsu, Inc. “We zullen onze wereldwijd in de praktijk bewezen reclame-expertise inzetten voor de planning, verkoop en ontwikkeling van reclame-uitingen die automatisch worden gepresenteerd op basis van deep learning-analyses van HyperStore van naderende voertuigen. Cloudian is de perfecte partner om leiding te geven aan dit initiatief en zijn slimme mogelijkheden voor gegevensopslag in de praktijk toe te passen om een nieuw tijdperk van IoT-ervaringen in te luiden.”

“De deep learning-oplossing van Cloudian wordt van kracht voorzien door processors uit de Intel® Xeon® E5-reeks en gehost op de servers van Quanta. Dit biedt de flexibiliteit en het prestatievermogen die smart cities nodig hebben om ervaringen met hoge impact te bieden”, aldus Ron Kasabian, vicepresident, Big Data Analytics bij Intel. “We vinden het geweldig om het deep learning-werk van Cloudian te ondersteunen met Caffe, dat is geoptimaliseerd voor de Intel Architecture. De oplossing van Cloudian zal voordelen opleveren voor organisaties die zich bezighouden met zaken als infrastructuurplanning, business development, gezondheidszorg en digitale reclame.”

“Het doet QCT een genoegen om dit project te ondersteunen met scale-out opslag- en rekencapaciteit”, aldus Mike Yang, de bestuursvoorzitter van QCT. “De slimme object storage van Cloudian HyperStore maakt een hechte integratie van analysefunctionaliteit en opslagmogelijkheden mogelijk. Dit brengt ongekende efficiëntie naar nieuwe toepassingen als responsieve reclame en intelligente verbonden steden. We zien ernaar uit om deze samenwerking uit te breiden en de hyperscale infrastructuren waar QCT bekend om staat naar een hoger plan uit te tillen.”

Meer informatie over de deep learning-functionaliteit en mogelijkheden voor slimme gegevensopslag van Cloudian Hyperstore is te vinden op www.cloudian.com.