Industry Wire

Groupon’s zakelijke app breidt uit met meer functionaliteiten

Amsterdam – Dagelijkse dealsite Groupon breidt haar zakelijke applicatie – de ‘Groupon Partner app’ – uit met meer functionaliteiten. De applicatie biedt meer gebruikersgemak aan bedrijven die met Groupon samenwerken en een deal via het platform aanbieden. Zo kunnen ondernemers nu ook het verloop van de deal beheren en de belangrijkste resultaten monitoren. De Groupon Partner app,  geoptimaliseerd voor iOS7 en Android 4, is het verlengde van het ‘Merchant Center’, de online ondernemersportal.

Tweet de positieve feedback van klanten

Tot op heden konden bedrijven die met Groupon samenwerken de app enkel gebruiken voor het verzilveren en valideren van vouchers van klanten. De uitbreiding van de Groupon Partner app is gebaseerd op de huidige functionaliteiten van de online ondernemersportal het Merchant Center. De eerste belangrijke uitbreiding van de app maakt het mogelijk voor ondernemers om feedback van klanten in te zien en daarop te reageren via de app. Daarnaast kan de ondernemer positieve reacties delen via zijn social mediakanalen om zijn bedrijf en de deal te promoten.

Monitor de resultaten van een deal

Een tweede belangrijke nieuwe toevoeging aan de app is het monitoren van de resultaten van deals. Hierdoor kan de ondernemer via de app op zijn telefoon zien hoeveel vouchers verkocht zijn, hoeveel vouchers al verzilverd zijn en informatie vinden over uitbetalingen. Ook toont de app het percentage klanten dat de ondernemer aan een vriend zou aanraden naar aanleiding van de kennismaking via Groupon. Dit percentage volgt uit een korte enquête die consumenten na gebruik van de Groupon-deal toegestuurd krijgen.

De update van de Groupon Partner app is een wereldwijd project en is inmiddels in alle landen waar Groupon actief is, ingevoerd. COO van Groupon Nederland Ruud Giebels licht het belang van de app toe: “De uitbreiding van de Groupon Partner app valt samen met onze focus op mobiel. Onze app voor consumenten is wereldwijd al bijna  92 miljoen keer gedownload. We lopen voorop in mobiel en daarom hoort daar ook een uitgebreide app voor de zakelijke gebruiker bij. Zo wordt het voor bedrijven nog aantrekkelijker om met ons samen te werken”

Overige highlights van de verbeteringen in de app:

  • De app kan de voorwaarden van de gescande of ingevoerde voucher tonen, evenals de geldigheid en de status ervan
  • De optie om het totaal van de rekening toe te voegen en de gegeven fooi, zo kan de ondernemer goed zicht houden op wat hij extra verdient aan de Groupon-deal
  • De partner kan het dashboard voor het monitoren van de resultaten van de deal(s) via de instellingen zelf aanpassen en naar wens indelen
  • De app kan gedownload worden via de Apple Appstore en de Android Playstore

Lees meer over het Merchant Center op de recentelijk gelanceerde Ondernemersblog van Groupon.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht