Industry Wire

Geplaatst door trnd

Gruner + Jahr neemt een belang van 50% in trnd

Collaborative marketingbureau trnd en uitgeverij Gruner + Jahr bundelen hun krachten. Deze officiële samenwerking, die is goedgekeurd door de mededingingsautoriteit, gaat met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 in. Hiermee laat Gruner + Jahr zien dat ze sterk in de toekomst van Collaborative Marketing gelooft. Met Gruner + Jahr aan boord kan trnd sneller internationaal groeien, cross-mediale campagneformats ontwikkelen en haar doelen eerder behalen.

AMSTERDAM/HAMBURG, 22 mei 2014 – Gruner + Jahr heeft een aandeel van vijftig procent in trnd genomen. Deze investering ligt in lijn met de algemene strategie van G+J om haar marketingactiviteiten duurzaam en toekomstgericht te versterken. Door de participatie in trnd kan G+J de werkzaamheden van hun Media Sales en EMS afdeling nog beter ondersteunen met geïntegreerde marketingconcepten.

Het idee achter Collaborative Marketing is dat consumenten meer willen dan alleen passieve koper van producten zijn – ze willen actief betrokken worden bij hun favoriete merken. Vanuit de betrokkenheid van consumenten komt kennis vrij die rendabel kan worden ingezet – bijvoorbeeld bij het promoten van nieuwe producten (Word-of-Mouth), het produceren van content in print en op social media (Social Content) of het ontwikkelen van producten (Co-Creation & Real-Life Market Research).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht