Industry Wire

Geplaatst door Linx IT Solutions

G-Star RAW kiest Linx IT Solutions voor het automatiseren van wereldwijde marketing content

G-Star RAW, een wereldwijde speler in denim fashion, heeft Linx IT Solutions gekozen voor de automatisering van haar marketing content processen. Linx IT Solutions is een Nederlandse softwareontwikkelaar, gespecialiseerd in het online aanbieden van klant specifieke automatiseringsoplossingen voor marketingcommunicatie content management.

Op basis van een uitgebreid vooronderzoek heeft G-Star RAW*) gekozen voor Linx IT Solutions als leverancier en ontwikkelaar voor de automatisering van haar wereldwijde marketingcommunicatie content. G-Star RAW is momenteel actief in ruim tachtig landen. Met de oplossing van Linx is G-Star in staat haar digitale marketing gerelateerde content via éen centraal platform wereldwijd met haar partners te delen.

Na een korte introductieperiode is de G-Star RAW Brand Portal sinds september wereldwijd in gebruik. Via deze portal hebben alle betrokken partijen binnen G-Star RAW (HQ staff, retailers, Retail partners, agencies) toegang tot voor hen relevante gedeelde marketingmaterialen en informatie. Naast beeldmateriaal en video’s zijn dit onder andere actuele (product)presentaties en specifieke guidelines. Door de uitgekiende zoekstructuur is al het beschikbare materiaal direct (her)vindbaar en als hoog-resolutie bestand in het gewenste formaat te downloaden.
Naast het delen van content, kunnen via de AdFlow module artwork adapties direct digitaal worden geproduceerd. Het artwork is dan via een link direct beschikbaar en -in geval van print- door te sturen naar een lokale printpartner, of het materiaal kan verzameld worden ten behoeve van centrale productie. Zo krijgen de retailers, binnen door G-Star gestelde guidelines de tools om zelf hun artwork adapties te maken wanneer daar behoefte aan is.

De eenvoudig te gebruiken interface maakt dat juist gebruikers zonder grafische achtergrond in staat zijn zelf de middelen (zoals o.a. advertenties, banners en flyers) te vervaardigen die op dat moment nodig zijn, volledig conform de G-Star RAW design guidelines. Zó bewaakt deze software de ‘brand identity’ van het merk. Door middel van deze in-house producties van onder andere PDF’s, JPEG’s, GIF’s en TIF’s, kan een grote efficiencyslag worden gemaakt, omdat er geen externe specialisten aan te pas komen.

“Software is zo goed als de uiteindelijke toepassing. Met dit adagium in het achterhoofd voelen de medewerkers van Linx IT Solutions zich nadrukkelijk betrokken bij hun opdrachtgevers. En hoewel we vele relaties in de Fashion en Lifestyle branche van oplossingen voorzien, is geen van deze ondernemingen hetzelfde. Onze oplossingen zijn daarom ook nooit hetzelfde,” zegt Rob Hill, managing director van Linx IT Solutions.
“Wij komen in samenspraak met onze opdrachtgevers tot de ideale oplossing en dragen zorg voor de naadloze implementatie. Waar nodig helpen we ook met het vervaardigen of het beheren van content. Dat is het grote verschil tussen Linx en andere, off-the-shelf producten.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht