Geplaatst door DRU Verwarming B.V.

Haardenproducent DRU Verwarming B.V. verdubbelt websitebezoek met nieuwe website

Amsterdam, 7 februari 2017 – Internetbureau Frontis heeft een nieuwe website gebouwd voor gashaarden- en houtkachelproducent DRU Verwarming. De nieuwe website bevat het volledige aanbod van alle door DRU gevoerde merken op één overzichtelijke corporate pagina, waar DRU eerder meerdere websites gebruikte voor verschillende merken en landen. De ingreep heeft de webtraffic op de website van DRU verdubbeld en stelt het bedrijf in staat zich te richten op internationale groei.
De nieuwe website werd oorspronkelijk vooral gebouwd om voor een efficiëntieslag te zorgen. De Nederlandse marktleider op het gebied van gashaarden en kachels had wel 22 websites onder zijn hoede en dat gaf de relatief kleine marketingorganisatie een behoorlijke beheerlast. Daarnaast wilde het bedrijf ervoor zorgen dat de merken Spartherm, Global Fires en Dik Geurts kunnen profiteren van de aanzienlijk bekendere merknaam DRU. Doel is meer verkoopleads voor die merken te krijgen voor de diverse dealers.
“De eerste resultaten zijn erg gunstig,” vertelt marketing manager Sander Otten van DRU tevreden. “De webtraffic op de DRU corporate website is sinds de livegang verdubbeld en we hebben hierdoor meer leads dan ooit tevoren binnengehaald. Ook onze opzet om de verschillende DRU merken te versterken lijkt gelukt. Global Fires had eerder een website met zo’n 2.000 bezoekers per maand, dat zijn er nu 100.000 voor de nieuwe website geworden. Het stelt ons in staat om de verkopen van  Global Fires, een merk dat erg veel potentie heeft op de Britse markt, aanmerkelijk te versterken.”
Het webproject ging aan het begin van 2016 van start en werd gebouwd door Frontis, de belangrijkste technologiepartner van DRU. Het bedrijf gebruikt het nieuwe Kentico CMS om de website te bouwen. “De technologie leent zich hier goed voor. Kentico is bijzonder gebruiksvriendelijk en heeft bovendien uitgebreide mogelijkheden op het gebied van e-commerce en online marketing. Het is precies het soort totaaloplossing die veel van onze klanten zoeken,” aldus marketingadviseur Marco Geurink van Frontis.
De ontwikkeling van de website van DRU gaat nog voort, want komend jaar wil Otten vooral de marketing automation onderdelen van Kentico gaan benutten voor de DRU website. “Onze site is momenteel gekoppeld met het CRM-systeem en het leadmanagement systeem en we hebben hierdoor uitstekend zicht op de customer journey van onze klanten. Voor het komende jaar willen we leads echt gaan ‘nurturen’ met de marketing automation tools van het Kentico-platform. Die gebruiken we nu nog niet, maar daar zie ik wel veel toegevoegde waarde,” aldus Otten.