Geplaatst door ID Control BV

Hackers en malware buiten de deur houden met totale netwerk- en inlogbeveiliging

Veel organisaties die op afstand werken mogelijk maken als faciliteit aan klanten, dochterorganisaties, nevenvestigingen, satellietkantoren, leveranciers of medewerkers doen dit via virtuele private tunnels (VPN) naar netwerkbronnen of toepassingen. Securepoint beveiligt het netwerk tegen security risico’s en dreigingen vanuit een integrale beschermende benadering en voorziet VPN vanuit een veilige toegangsdeur. Samen met ID Control dienen gebruikers zichzelf sterk te authenticeren alvorens toegang verleend wordt op het VPN, wat voorheen alleen met gebruikersnaam en wachtwoord werd beveiligd. ID Control versterkt de authenticatie procedure door sterke authenticatie met dynamische wachtwoorden die vanaf je mobiele telefoon of hardware token overgetypt moeten worden. Naast One-Time Password authenticatie kunnen gebruikers ook met een digitale handtekening vanaf een USB Token zichzelf kenbaar maken op de toegangsdeur van het Securepoint VPN. ID Control sterke authenticatie oplossingen zijn betaalbaar en zeer gebruikersvriendelijk en beschikbaar voor Securepoint VPN maar ook voor web gebaseerde email en andere diensten zoals web applicaties, netwerk en toegang tot cloud computing.

Hans Kortekaas, directeur van ID Control, geeft aan dat ongeautoriseerde toegang waarschijnlijk de grootste security kwetsbaarheid is van een bedrijfskritische netwerk omgeving. Het risico bestaat dat de online beschikbaarheid van het netwerk, de confidentialiteit en integriteit van data en bedrijfsprocessen in verkeerde handen terecht komt. Daarnaast kan de organisatie en het management blootgesteld worden aan potentiële conflicten met de compliance regelgeving en data privacy wetgeving. Aan het controleren van de identititeit en de toegang van gebruikers tot netwerken wordt dan momenteel ook hoge prioriteit gegeven vanuit beveiligingsoogpunt. Met ID Control en Securepoint in werking wordt de confidentialiteit, integriteit en bewijs van herkomst en aflevering van de data communicatie binnen de netwerkomgeving gewaarborgd.

Securepoint, www.securepoint.de, opgericht in 1997, is de snelst groeiende Unified Threat Management (UTM) oplossing in Duitsland en ontwikkelt en vermarkt innovatieve IT-Security technologie voor de totale bescherming van het netwerk van een organisatie. Securepoint UTM-security oplossingen (Unified Threat Management) met Firewall, IDS, VPN, virus protectie, web content/spam filtering en hoge beschikbaarheid functies komt tegemoet aan alle security eisen en wensen van de hedendaagse IT security manager. Securepoint is zeer gemakkelijk van uit een web gebaseerde configuratie en adminisratie met al haar modules te installeren en te beheren. Securepoint is beschikbaar als Appliance, Software, of als VMWare image welke geïnstalleerd kan worden op een computer of server. Alle Securepoint oplossingen worden gedistribueerd over een network van 2.000 partners die op dit moment al meer dan 32.000 networks wereldwijd beschermen. De klantenkring bestaat uit MKB bedrijven, artsen, advocaten tot grote bedrijven en ministeries.

ID Control B.V., www.idcontrol.com, gevestigd in Den Haag, biedt een heel scala aan sterke authenticatie oplossingen zoals KeystrokeID wat de gebruiker herkent aan zijn of haar typegedrag tijdens het inloggen. Met HandyID een sterke authenticatie toepassing voorop de mobiel en
MessageID een SMS gebaseerde dienst, en de ID Control OTP Key een hardware token, kunnen op uiterst hoog niveau gebruikers geauthenticeerd worden met behulp van eenmalige wachtwoorden.
Voor veilig e-mail verkeer voorziet MailID in combinatie met MessageID in het bewijs van herkomst en aflevering en een veiligheidszegel met sterke versleuteling voor onderweg. Daarnaast kunnen organisaties die verschillende authenticatie methodes en tokens inzetten voor verschillende systemen, applicaties, gebruikers en diensten deze centraal managen met behulp van de ID Control Server.