HEINEKEN Nederland bespaart 30% in optimalisatie tijd door gebruik van The Next Ad

HEINEKEN Nederland bespaart 30% in tijd en werklast door het gebruik van The Next Ad (TNA) met onder andere Hyper Optimalisatie en heeft 10%-30% efficiëntere media inzet gerealiseerd. Door de tijdbesparing kan HEINEKEN zich meer focussen op de strategie achter advertising.
“Wij waren op zoek naar een Facebook & Instagram advertentie platform die net een stap verder gaat dan alleen publiceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het op een slimme manier opbouwen van nieuwe (custom) audiences, campagne optimalisatie en het vereenvoudigen van onze workflow”, aldus Rob van Griensven, Head of Media, Sponsoring & CRM. “Door het slim opbouwen van (custom) audiences en de inzet van social data zijn wij ver op het gebied van social adverteren”, vervolgt hij.
Het belangrijkste doel op het gebied van social (advertising) is voor HEINEKEN om effectief social media in te zetten binnen de doelgroepen van hun verschillende merken zoals Jillz, Amstel & Heineken. “Vanwege de vele merken en campagnes is het voor ons des te belangrijk dat wij een gebruiksvriendelijk platform gebruiken. TNA is zo een platform die het eenvoudig maakt om zelf, snel, efficiënte (social) media campagnes in te zetten”, onderbouwt Laurens Griep, Social Advertising & Community Manager.
The Next Ad specialiseert zich in performance marketing op Facebook & Instagram. Met 6 jaar ervaring in social media management en metrics stelt TNA’s platform klanten in staat gemakkelijk en geautomatiseerd Facebook & Instagram marketing campagnes te maken, analyseren en optimaliseren.
De resultaten?
“Wij hebben door het gebruik van TNA’s Hyper Optimalisatie 10%-30% efficiëntere media inzet gerealiseerd. Meer en beter bereik van de doelgroep! Dankzij de gebruiksvriendelijkheid van het platform en automatische optimalisatie functie, hebben wij tevens 30% van onze tijd bespaard met het inrichten en optimaliseren van campagnes”. Hyper Optimalisatie zorgt er niet alleen voor dat er tijd wordt bespaard op de optimalisaties die anders handmatig verricht zouden moeten worden, maar ook dat de beste resultaten worden behaald.
Het platform in combinatie met het team
“Tot slot is het voor ons belangrijk om met een partij samen te werken die ons helpt en meedenkt op strategisch niveau. TNA is voor ons zo een partner. Zij zijn door Facebook erkend als enige officiële Facebook Marketing Partner in de Benelux. Wij kunnen hierdoor in korte lijnen samenwerken en het meeste halen uit onze Facebook & Instagram campagnes. De ondersteuning vanuit The Next Ad is snel en adequaat”, vervolgt Griep. Zo zijn er regelmatig bijeenkomsten en updates tussen het team van HEINEKEN en The Next Ad en sparren de partijen regelmatig voor verbeteringen en over de stand van zaken.
Achmed Awad, CEO van The Next Ad: “Vlak na de online lancering van TNA, zijn wij trotse Facebook Marketing Partner geworden. Wij zijn hierdoor de eerste met nieuwe (exclusieve) features. Wij werken zowel intern als met klanten in korte lijnen. Daarnaast werken wij in samenwerking met Facebook aan het beste advertising platform. Op deze manier kunnen wij de ondersteuning bieden die menig performance marketeer hoopt te krijgen”, rondt Achmed Awad het verhaal af.
—
Over HEINEKEN Nederland
HEINEKEN is een trotse, onafhankelijke wereldwijde brouwer en streeft ernaar om consumenten overal te verrassen en prikkelen met haar merken en producten. Het merk, dat de familienaam van de oprichter draagt – Heineken® – is in vrijwel alle landen ter wereld te vinden en is ’s werelds meest waardevolle premiumbiermerk. Doel van het bedrijf is een toonaangevende brouwer in elk van de markten waarin zij actief zijn en de ’s werelds meest prominente merkenportfolio op te bouwen. Het bedrijf is aanwezig in meer dan 70 landen en heeft meer dan 165 brouwerijen. HEINEKEN is de grootste brouwer en ’s werelds derde grootste volume van Europa. HEINEKEN streeft naar een verantwoorde marketing en consumptie van de meer dan 250 internationale premiumbieren, regionale, lokale en speciaalbieren en ciders. Het aantal werknemers is wereldwijd meer dan 85.000.
Over The Next Ad
The Next Ad ‘s (TNA) Facebook en Instagram advertising platform laat merken, groot en klein, gemakkelijk ad campagnes publiceren en optimaliseren. Met 6 jaar ervaring in social media, staat TNA voor het gemakkelijk opstellen, optimaliseren en analyseren van Facebook en Instagram campagnes. Een van de beste features van TNA is Hyper Optimalisatie. Deze feature laat klanten zo snel mogelijk het meeste uit hun campagnes halen. In TNA kun je volledig automatisch doelgroepen segmenteren, budget toeschuiven aan de best presterende audiences en automatisch de best presterende advertenties roteren. TNA is beschikbaar voor iedere organisatie, in iedere industrie, in ieder land en ondersteunt verschillende talen. Meer informatie: www.thenextad.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.