Industry Wire

Geplaatst door Housenet

Housenet integreert HelpMee

Vanaf 1 april  zullen HelpMee – hèt instrument om de sociale omgeving van huizenverkopers bij het verkoopproces te betrekken-  en websiteleverancier Housenet, makelaarswebsites naar een hoger niveau tillen. Vanuit HelpMee gegenereerde sociale content zal automatisch zichtbaar worden op Housenet websites. Een doorbraak in de concurrentie met woonwebsites.

Iedere makelaar droomt ervan om Funda te zijn. Of nog beter: zelf een populair merk te zijn in plaats van mee te werken aan de populariteit van een landelijk woonportaal. Vanaf 1 april aanstaande kunnen makelaars met een Housenetwebsite die droom realiseren. HelpMee en Housenet hebben elkaar gevonden in de strijd om de aandacht van kopers en verkopers. Housenet, bij wie meer dan 800 makelaars hun website hebben die samen maandelijks 1,5 miljoen unieke bezoekers aantrekken, koppelt vanaf april de nieuwe versie van HelpMee aan de makelaarswebsites. Een versie die automatisch de door HelpMee gegenereerde, sociale content, op de Housenetwebsite van de makelaar zet en daarmee de huispresentatie extra ondersteunt. Makelaars hoeven hiervoor niets te doen. Deze waardevolle ‘zachte’ data is van grote meerwaarde voor huizenzoekers èn de makelaar: zijn website wordt door aanwezigheid van sociale content aantrekkelijker voor zoekmachines.

‘Zachte’ data geeft meer resultaat
“Het biedt grote voordelen,” verzekert Gerben Nijmeijer, directeur van Wazzup, het bedrijf dat Housenet ontwikkelt. “De content van HelpMee op de makelaarswebsites, denk aan foto’s, filmpjes, reviews en beoordelingen van vrienden, zorgen voor extra attentiewaarde bij potentiële kopers. Het is unieke informatie die uitstijgt boven de platte gegevens die we op bijvoorbeeld Funda terugvinden. Pure sociale meerwaarde, waarmee de makelaar het verschil kan maken.”

Makkelijk een merk bouwen
Directeur Lex Groenewegen van HelpMee, refereert aan een recent onderzoek, waaruit blijkt dat huizen waarbij de verkoper HelpMee had gebruikt, 13% sneller werden verkocht. “Een goede zet dus van Housenet om hun website-aanbod te verrijken met een extra verkoopinstrument als HelpMee. Niet alleen de verkoper vaart er wel bij. Ook de makelaar, want door HelpMee genereert de makelaar meer ‘traffic’naar zijn eigen website en bewerkstelligt een hogere ranking in Google.” Groenwegen weet uit ervaring dat door het weergeven van de zogenaamde zachte data, de makelaar zich niet alleen duidelijk onderscheid ten opzichte van zijn collega’s , maar huizen beter verkopen en de makelaar aan zijn eigen merk bouwt.

Verkoop dichter bij
Commercieel manager van Garantiemakelaars Nederland Robert Haagsma mocht voorproeven en is  uitgesproken positief over deze nieuwe optie: “Wij zijn ontzettend enthousiast over de nieuwe functionaliteiten van HelpMee en de manier waarop Housenet deze integreert in onze websites. Hartstikke leuk dat je vrienden de pluspunten van jouw woning kunnen benoemen. En daarnaast hun eigen foto’s en video’s kunnen toevoegen naast die van de makelaar. Zo komt een huis echt tot leven en komt de verkoop een stap dichterbij.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht