Geplaatst door HousingAnywhere.com

HousingAnywhere.com lanceert directe betalingen bèta voor internationale huurwoningmarkt

ROTTERDAM, 5 juni 2018 – HousingAnywhere.com, het wereldwijde platform voor tijdelijke kamer- en appartementenverhuur, presenteert deze week op vastgoedbeurs PROVADA in de Amsterdam RAI een nieuwe feature voor rechtstreekse betalingen tussen huurder en verhuurder.

Verhuurders kunnen vanaf deze week eenvoudig online een betaalverzoek aanmaken zoals voor het betalen van de maandelijkse huur, borg of een reparatie. Middels een invulscherm wordt een betaallink gecreëerd die vervolgens via email of zelfs via WhatsApp kan worden gedeeld. Huurders kunnen de betaling eenvoudig voldoen waarna de verhuurder direct een betaalbevestiging ontvangt.

“We kregen van onze gebruikers de vraag of we het mogelijk konden maken de maandelijkse huur via het platform te voldoen op de manier waarop ze gewend zijn, zoals bijvoorbeeld met creditcard. Voor internationale studenten in Nederland kan het lastig zijn om voor zo’n korte tijd een rekening te openen. Met de nieuwe betaalmogelijkheid op HousingAnywhere heb je geen lokale bankrekening nodig om gemakkelijk voor je woonruimte te kunnen betalen, wat nu nog vaak het geval is. Dat scheelt onwijs veel gedoe”, zegt Niels van Deuren, oprichter van HousingAnywhere.com.

Betalingen van over heel de wereld kunnen nu makkelijk online worden aangemaakt en verstuurd. Indien de betaling niet binnen een bepaalde periode is voldaan stuurt het systeem automatisch een herinnering naar de huurder. Wanneer het bedrag betaald is ontvangt de verhuurder hier direct bericht van. Alle betalingen worden vervolgens bijgehouden in een handig betaaloverzicht wat door beide partijen in te zien is.

Djordy Seelmann, CEO HousingAnywhere: “We zijn enorm trots op onze nieuwe betaalmogelijkheden. Betaalverzoeken worden eenvoudig om aan te maken, maar ook om te betalen. De nieuwe feature is mobile first: huurders betalen hun huur met het gebruiksgemak dat ze kennen van moderne betaalapplicaties als Tikkie. Verhuurders hoeven daarbij dankzij de geautomatiseerde herinneringen niet meer achter hun geld aan en ontvangen direct na de betaling een berichtje. Daardoor weten ze gelijk of de huurder aan zijn of haar verplichtingen heeft voldaan en hoeven niet langer op de verwerking bij de bank te wachten. Het handige betaaloverzicht betekent ook nog eens minder administratieve rompslomp voor beide partijen”.

Voor HousingAnywhere is de nieuwe feature opnieuw een grote stap in het voor gebruikers vereenvoudigen van het betalen en incasseren van huur. Directe betalingen zijn voorlopig gratis en maken onderdeel uit van de verdieping van het platform waarvoor HousingAnywhere.com de op 8 mei aangekondigde miljoeneninvestering gebruikt. Het is eerste instantie alleen mogelijk om betalingen met creditcard en automatische incasso te voldoen, maar zodra de vraag naar andere betaalmogelijkheden zoals iDeal en PayPal toeneemt zullen deze ook worden opgenomen. Ook verhuurders die geen gebruik maken van het HousingAnywhere platform voor het verhuren van hun kamers kunnen gebruik maken van de betaalverzoeken. Er worden geen eisen gesteld aan de hoeveelheid transacties of te verhuren kamers voor het gebruik van de feature. Aanmelden voor de bèta is vanaf deze week mogelijk door contact op te nemen via beta-verhuurders@housinganywhere.com.

Op PROVADA toont HousingAnywhere de nieuwe feature voor het eerst, zodat geïnteresseerden er kennis mee kunnen maken. HousingAnywhere.com won een stand op de vastgoed beurs tijdens de PROVADA Future Battle en is in de race voor de PROVADA Proptech Award 2018. HousingAnywhere is te vinden op het PROVADA FUTURE plein in hal 11.

——

Over HousingAnywhere.com

HousingAnywhere.com is ’s wereld grootste huisvestingsplatform voor internationale studenten met meer dan 50.000 actieve advertenties, en ruim 5 miljoen gebruikers in zo’n in ruim 60 landen. Op het peer-to-peer-platform kunnen huurders rechtstreeks in contact komen met verhuurders en huurovereenkomsten voor middellange termijn aangaan. Meer dan 160 partneruniversiteiten raden hun studenten aan om het HousingAnywhere-platform te gebruiken. HousingAnywhere.com is opgericht in 2009 door Niels van Deuren nadat hij op zoek was naar tijdelijke woonruimte gedurende zijn studie in Singapore. In 2018 heeft Djordy Seelmann de rol van CEO overgenomen.