Geplaatst door HP Inc.

HP Inc. brengt krachtige upgrades uit voor HP Z Desktop Workstations

De nieuwe Z Turbo Drive, sneller dan ooit tevoren

Vandaag introduceert HP Inc. upgrades voor het HP Z Workstation portfolio. Het gaat om een combinatie van systeemuitbreidingen, versneld geheugen en multi-core updates waarmee de workflow wordt verbeterd. Ook kondigt HP de HP Z Turbo Drive G2 1 TB PCIe SSD aan. Dit is HP’s snelste Z Turbo Drive tot op heden.

De verbeterde HP Z840, Z640 en Z440 desktop workstations zijn uitgerust met de laatste generatie multi-core Intel® Xeon® processoren, de nieuwste grafische technologie van NVIDIA® Quadro® en AMD FirePro™ en de keuze voor Microsoft® of Linux® besturingssystemen. De nieuwe Intel® Xeon® E5-2600 v4 processors zorgen ervoor dat het geheugen van de HP Z Workstations sneller werkt dan voorgaande generaties, tot wel 2400Mhz. Z Workstations bieden ondersteuning tot maximaal 44 fysieke cores per workstation.

De nieuwe HP Z Turbo Drive met 1 TB PCIe SSD opslag verbetert productiviteit en creativiteit. De drive heeft een leessnelheid die tot vier keer sneller is dan traditionele SSD’s tegen vergelijkbare kosten. De tweede generatie HP Z Turbo Drive start ultrasnel op en verwerkt eenvoudig grote datasets. De HP Z840, Z640, Z440 en Z240 zijn simpel uit te breiden door met de HP Z Turbo Drive G2 1 TB PCIe met hoge capaciteit SATA HDD’s en SSD’s.