Geplaatst door HPE

HPE GreenLake voegt applicatie-, analyse- en developer services toe om workloads in de hybride cloud te moderniseren

Frankfurt 2022, 7 december 2022 –  – Hewlett Packard Enterprise (HPE) kondigt vandaag nieuwe applicatie-, analyse- en ontwikkelaarsdiensten aan voor HPE GreenLake, het edge-to-cloud platform. Hiermee kunnen organisaties een data-first moderniseringsstrategie voor productieworkloads in hybride cloudomgevingen aansturen. De updates omvatten:

• HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise biedt nu uitgebreide container deployment opties voor Kubernetes, met Amazon Elastic Kubernetes Service (Amazon EKS) Anywhere from Amazon Web Services (AWS) en infrastructure-as-code en cloud-native toolchains ter ondersteuning van DevOps- en continuous integration en continuous deployment (CI/CD) omgevingen.
  • Zes workload-geoptimaliseerde instances voor algemeen gebruik, compute, memory en storage zijn nu beschikbaar op HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise met tariefkaartprijzen die eenvoudige pay-as-you-go mogelijk maken.
  • Uitbreiding van het partnerecosysteem met HPE GreenLake voor Red Hat® OpenShift® Container Platform en het onlangs aangekondigde HPE GreenLake voor VMware.
  • Verbeterde consumptieanalyses zorgen voor een betere gebruiks- en kostenanalyse van applicaties voor de drie hyperscaler public cloud vendors.
  • HPE GreenLake for Data Fabric en HPE Ezmeral Unified Analytics zijn nu beschikbaar via het nieuwe HPE Ezmeral early access programma.

“HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise is een kant-en-klare, out-of-the-box private cloud met de moderne ervaring van de cloud. De oplossing levert geoptimaliseerde prestaties, keuzemogelijkheden en lage en voorspelbare TCO. We zien dat dit aanslaat bij organisaties in elke branche”, zegt Vishal Lall, Senior Vice President en General Manager, HPE GreenLake Cloud Services Solutions. “Klanten onderkennen het belang van een hybrid cloud operating model voor hun digitale transformatie. HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise is de enige oplossing met de beste hybrid cloud mogelijkheden van edge tot core en over meerdere clouds, geleverd als een cloud service.”

Implementeer en beheer workloads in de hybride cloud met HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise

HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise herdefinieert de moderne private cloud ervaring. Het biedt een geautomatiseerde, flexibele, schaalbare en volledig beheerde enterprise-grade private cloud. Gebouwd voor zowel cloud-native als traditionele applicaties, ondersteunt HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise de self-service deployment van bare metal, virtuele machines en container workloads. Dit gebeurt vanuit een gemeenschappelijke pool van infrastructuur, geoptimaliseerd voor prijs en prestaties. Vandaag kondigde HPE verschillende verbeteringen aan HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise:

• HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise biedt uitgebreide container deployment opties voor Kubernetes met Amazon EKS Anywhere. Klanten kunnen nu op locatie dezelfde container run-times draaien die ze in de publieke cloud gebruiken. Ook kunnen ze workloads gemakkelijk verplaatsen met een consistente cloud-native ervaring in hun hybride cloud.
  • Klanten kunnen eenvoudig zelf het beheer van VM’s, containers of bare metal verzorgen met behulp van een intuïtieve gebruikersinterfaceconsole, API’s (application programming interfaces), command line interface (CLI) of infrastructure-as-code (IaC). Dit verbetert hun time-to-value. Deze opties bieden ontwikkelaars onmiddellijke toegang tot hun werkruimte met de flexibiliteit om te kiezen uit verschillende besturingssystemen, gecontaineriseerde applicatiestacks en toolchain-integratiediensten voor meer efficiëntie en zichtbaarheid.
  • Om de prestaties te optimaliseren voor een verscheidenheid aan bedrijfskritische workloads, biedt HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise nu zes voor workloads geoptimaliseerde instances voor algemene doeleinden, computing, memory en storage met concurrerende prijzen op basis van een pay-as-you-go verbruiksmodel.
  • Verbeterde verbruiksanalyses leveren verbeterde gebruiks- en kostenanalyses van applicaties voor de drie hyperscaler public cloud vendors. Dit omvat eenvoudigere showback rapportage en dashboard inzichten. Dit helpt klanten de capaciteitsplanning en budgettering in hun hybride omgeving te verbeteren.
  • HPE GreenLake voor Private Cloud Enterprise is nu beschikbaar in 52 landen wereldwijd. Partners kunnen het verkopen via het HPE GreenLake for Partners programma.

Uitbreiding van het HPE GreenLake ecosysteem partners en marktplaatsaanbod

Om klanten meer keuze en functionaliteit te bieden, blijft HPE haar partner ecosysteem aanbod uitbreiden. Dit gebeurt via HPE GreenLake Marketplace voor DevOps, AI/ML, analyse, data protection, security en meer. De nieuwe HPE GreenLake voor Red Hat® OpenShift® Container Platform, en de onlangs aangekondigde HPE GreenLake voor VMware zijn onder andere:

• HPE GreenLake voor Red Hat® OpenShift® Container Platform is het resultaat van de gezamenlijke development-aankondiging die eerder dit jaar op Discover 2022 werd gedaan. De ontwikkeling levert een nieuw serviceaanbod op HPE GreenLake met de open source-oplossing van Red Hat. De combinatie van HPE GreenLake met Red Hat OpenShift biedt klanten een consistente, krachtige basis voor applicatie-ontwikkeling en hybride cloudinnovatie. Dit helpt klanten om kosten en complexiteit te verminderen, terwijl de stabiliteit en prestaties in meerdere IT-omgevingen worden verbeterd. HPE GreenLake voor Red Hat® OpenShift® Container Platform levert self-service beheer van containers in edge-, datacenter- en hybride cloudomgevingen. Hierdoor krijgen klanten meer flexibiliteit, schaalbaarheid en geoptimaliseerde gestandaardiseerde containerconfiguraties.
  • HPE GreenLake for VMware, aangekondigd in november 2022, brengt HPE GreenLake en VMware Cloud samen om een volledig geïntegreerde oplossing te bieden met een eenvoudig pay-as-you-go hybride cloud model. VMware Cloud zal volledig worden geïntegreerd in het HPE GreenLake portfolio inclusief HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise.

Early access programma voor HPE GreenLake voor Data Fabric en HPE Ezmeral Unified Analytics

Tijdens Discover Frankfurt introduceerde HPE een early access programma voor HPE GreenLake voor Data Fabric en HPE Ezmeral Unified Analytics. Met het early access programma kunnen ontwikkelaars de data fabric en analyse service voorafgaand aan de release uitproberen. Nieuwe features en mogelijkheden kunnen getest worden voor het oplossen van hybride data en analyse uitdagingen.

HPE GreenLake voor Data Fabric moderniseert analyse en data management. Het verenigt verschillende datatypes over on-premises, multi-cloud en edge, om naadloze toegang te bieden tot een vertrouwde bron van data. HPE Ezmeral Unified Analytics biedt een cloud oplossing die best-of-breed, open source tools ondersteunt. Hiermee wordt de volledige levenscyclus van data engineering, analyse en datascienceprojecten aangepakt.

Klanten die geïnteresseerd zijn in deelname aan het early access programma kunnen zich hieraanmelden.

Het HPE GreenLake edge-to-cloud platform – de basis van de HPE GreenLake ervaring

Het HPE GreenLake platform biedt klanten en partners een uniforme hybride ervaring en eenvoudige toegang tot cloud services. Vandaag de dag ondersteunt HPE GreenLake meer dan 65.000 klanten die meer dan twee miljoen aangesloten apparaten gebruiken. Ze beheert meer dan één exabyte aan data bij klanten wereldwijd[1]. Organisaties profiteren van één platform voor het automatiseren, orkestreren en uitvoeren van hun hybride cloudstrategie.

HPE blijft innoveren en investeren in het HPE GreenLake platform. In maart 2022 kondigde HPE een nieuwe, uniforme operationele ervaring aan die een vereenvoudigde weergave van en toegang tot alle cloud services biedt, inclusief mogelijkheden aan de edge. Dit omvatte de convergentie van het HPE GreenLake platform met Aruba Central.  Tijdens HPE Discover 2022 in juni kondigde HPE aanvullende verbeteringen aan, waaronder verbeterde security, een nieuw ontwikkelaarsportaal en tools, en uitgebreidere mogelijkheden om assets en workloads schaalbare te beheren.  Klik hier om een virtuele testrit te maken van het HPE GreenLake platform.

Beschikbaarheid

HPE GreenLake voor Red Hat® OpenShift® Container Platform zal beschikbaar zijn in het eerste kwartaal van 2023.

[1] HPE, (2022, October 19), https://www.hpe.com/us/en/newsroom/press-release/2022/10/hewlett-packard-enterprise-demonstrates-strong-momentum-of-edge-to-cloud-strategy-and-presents-fy23-outlook-at-hpe-securities-analyst-meeting-2022.html [Press Release]