Huawei opent gloednieuw Health Lab voor product- en innovatietests

Huawei opent vandaag officieel haar gloednieuwe HUAWEI Health Lab in Xi’an, China. In het lab onderzoeken technici, wetenschappers en ontwikkelaars samen de laatste innovaties op het gebied van sport- en gezondheidstechnologie wereldwijd. In het lab richten ze zich name op de wearable producten, zoals de smartwatches van de techgigant.
Wetenschappelijk experiment voor product- en software-optimalisatie
Het HUAWEI Health Lab omvat een experimentele testruimte voor slimme wearables en een ruimte voor sport- en gezondheidsinnovaties. Technici hebben op de wearable testruimte meer dan tien betrouwbaarheidstesten volgens de strengste wetenschappelijke normen losgelaten. Alle Huawei wearables worden voortaan aan deze tests onderworpen. Met hulp van meer dan 20 professionele onderzoeksapparaten simuleren zo’n 40 technici en onderzoekers bijvoorbeeld meerdere trainingsscenario’s tegelijkertijd, verzamelen zij uitgebreide fitness- en gezondheidsdata en optimaliseren ze de gezondheidsdata en -algoritmes continu.
Health Lab voor de beste golfswing
De onderzoeksapparatuur en innovatieve onderzoeksmethodes zijn zeer gespecialiseerd. Zo is tijdens de ontwikkeling van HUAWEI WATCH GT 2 Pro’s Golf Driving Range modus bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een indoor golf simulator. Na 20.000 swings zijn meer dan 2.500 sets gegevens verzameld. De technici gebruikten de algoritmes vervolgens voor de best mogelijke golffuncties op de watch.
Om gegevens zoals maximale zuurstofopname, hardloophouding, hartslag en het aantal verbrande calorieën zo accuraat mogelijk vast te leggen, ontwikkelden de Health Lab onderzoekers een systeem dat nog specifieker meet. Dat deden zij onder andere met behulp van een voetafdruk loopband, een cardio-metabolisch masker, een hartslagband, optisch opnamesysteem voor gebaren en een professionele loopband.
Wetenschappelijk experiment voor product- en software-optimalisatie
Het HUAWEI Health Lab omvat een experimentele testruimte voor slimme wearables en een ruimte voor sport- en gezondheidsinnovaties. Technici hebben op de wearable testruimte meer dan tien betrouwbaarheidstesten volgens de strengste wetenschappelijke normen losgelaten. Alle Huawei wearables worden voortaan aan deze tests onderworpen. Met hulp van meer dan 20 professionele onderzoeksapparaten simuleren zo’n 40 technici en onderzoekers bijvoorbeeld meerdere trainingsscenario’s tegelijkertijd, verzamelen zij uitgebreide fitness- en gezondheidsdata en optimaliseren ze de gezondheidsdata en -algoritmes continu.
Health Lab voor de beste golfswing
De onderzoeksapparatuur en innovatieve onderzoeksmethodes zijn zeer gespecialiseerd. Zo is tijdens de ontwikkeling van HUAWEI WATCH GT 2 Pro’s Golf Driving Range modus bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een indoor golf simulator. Na 20.000 swings zijn meer dan 2.500 sets gegevens verzameld. De technici gebruikten de algoritmes vervolgens voor de best mogelijke golffuncties op de watch.
Om gegevens zoals maximale zuurstofopname, hardloophouding, hartslag en het aantal verbrande calorieën zo accuraat mogelijk vast te leggen, ontwikkelden de Health Lab onderzoekers een systeem dat nog specifieker meet. Dat deden zij onder andere met behulp van een voetafdruk loopband, een cardio-metabolisch masker, een hartslagband, optisch opnamesysteem voor gebaren en een professionele loopband.
“We blijven investeren in sport en gezondheid en zijn van plan ook andere HUAWEI Health Labs te openen. De eerstvolgende is er een in Songshan Lake, Dongguan. Dit lab gaat nauw samenwerken met meer dan tien wetenschappelijke Huawei-instituten wereldwijd. We blijven daarmee onze R&D-middelen optimaliseren om een zo innovatief en open mogelijk HUAWEI-ecosysteem voor sport en gezondheid te bouwen. Zo zorgen we ervoor dat consumenten de meest gebruiksvriendelijke, professionele en nauwkeurige gezondheids- en fitnessproducten tot hun beschikking hebben,” aldus Rico Zhang, president van Huawei’s slimme wearable en Health Product Line bij Huawei Consumer Business Group (BG)
Continue optimalisatie van wearables
Afgelopen jaar lanceerde Huawei zeven slimme wearables op de markt, zoals de HUAWEI WATCH GT 2, HUAWEI WATCH GT 2 Pro en HUAWEI WATCH FIT. In het tweede kwartaal van dit jaar beoordeelde de consument deze smartwatches als nummer 1 in de markt, volgens het marktonderzoeksrapport van International Data Corporation (IDC). Ook in Nederland zijn de sportwatches goed ontvangen en is onlangs de WATCH GT2e als beste uit de test beoordeeld door de Consumentenbond.
“Slimme wearables zijn kleine gadgets, maar bieden enorm rijke informatie die consumenten helpen met bijvoorbeeld de voor hen optimale workout en uiteindelijk een gezondere levensstijl,” zegt Kenny Li, Country manager Nederland van Huawei Consumer Business Group.
Over Huawei Consumer Business Group
Huawei is een toonaangevende wereldwijde producent en leverancier van netwerkapparatuur, IT-oplossingen en consumentenproducten. Huawei heeft wereldwijd 15 R&D-centers en is gebouwd op 30 jaar ervaring in de telecom en ICT-industrie. De producten en diensten zijn beschikbaar in meer dan 170 landen en daarmee wordt één derde van de wereldbevolking bediend. Huawei Consumer Business Group is een van de drie businessunits van Huawei met producten zoals smartphones, tablets, mobiele breedbandapparaten, wearables en cloud services. Momenteel is Huawei het tweede grootste smartphonemerk ter wereld en verscheepte in 2019 wereldwijd meer dan 240 miljoen smartphones. Huawei is volledig toegewijd aan het leveren van innovatieve technologieën aan consumenten over de hele wereld. In Nederland telt Huawei 650 medewerkers en 2 vestigingen met het hoofdkantoor in Voorburg.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.