Geplaatst door Huawei

Huawei presenteert de langverwachte HUAWEI P30 Series

Parijs, 26 maart 2019 – In Parijs zijn vandaag de HUAWEI P30 en HUAWEI P30 Pro geïntroduceerd. De P30 Pro, het topmodel van de P30 Series, heeft onder andere een HUAWEI SuperSpectrum Sensor, een HUAWEI SuperZoom-lens voor optische zoom, een nieuwe Time of Flight (TOF) camera en verbeterde OIS en AIS stabiliteitstechnologie. Hiermee kan de smartphone zich meten met professionele digitale camera’s. Met een P30 of P30 Pro kunnen gebruikers in alle omstandigheden geweldige foto’s en video’s maken.

De camera’s van de P30 Series zijn ongekend. De HUAWEI P30 Pro is uitgerust met een nieuw Leica Quad camerasysteem bestaande uit een 40 MP hoofdcamera met HUAWEI SuperSpectrum Sensor, een 20 MP ultra-groothoekcamera, een 8MP telelens en een HUAWEI Time-of-Flight (TOF) camera. Aan de voorzijde van de P30 Pro bevindt zich een 32 MP selfiecamera. De P30 heeft een Leica triple camerasysteem, met een 40 MP hoofdcamera, een 8 MP telelens en een 16 MP groothoekcamera. Dit model beschikt eveneens over een 32 MP selfiecamera.

10 keer hybride zoom
De HUAWEI SuperZoom Lens haalt alles dichterbij, met tot 5 keer optische zoom, 10 keer hybride zoom en 50 keer digitale zoom. Dankzij een prisma dat het licht als een periscoop ombuigt, blijft de lengte van de lens beperkt en behoudt de P30 zijn strakke design. De wijdhoeklens met een diafragma van f/1.6 toont de wereld bovendien letterlijk in een breder perspectief.

RYYB: een andere kijk op de wereld
De 1/1.7-inch HUAWEI SuperSpectrum Sensor heeft een geheel eigen kijk op de wereld. Normaal gesproken verwerken digitale camera’s lichtinval via RGBG (Red, Green, Blue, Green), maar in het geval van de P30 Series is dit RYYB (Red, Yellow, Yellow, Blue). Hierdoor heeft de P30 een maximale ISO-waarde van 204.800, voor de P30 Pro is dit zelfs 409.600. Gevolg: zelfs in de moeilijkste lichtomstandigheden maakt de P30 Series ongeëvenaarde foto’s.

Time-Of-Flight: TOF!
De HUAWEI P30 Pro heeft daarnaast een voor smartphones unieke Time-Of-Flight camera. Met deze camera herkent de telefoon diepte. Hierdoor ontstaan verschillende focuspunten binnen een foto, wat resulteert in een haarscherp beeld. Bij het maken van een portretfoto worden zowel de gezichtskenmerken als de individuele haren in het gezicht prachtig in beeld gebracht.

AI zorgt voor de beste foto’s
Dankzij AI (Artificial Intelligence) haalt de P30 Series het maximale uit zijn lenzen. HUAWEI AI HDR+ combineert meerdere foto’s die razendsnel achter elkaar worden genomen. Overbelichte kiekjes of selfies met tegenlicht worden hierdoor toch nog prachtige foto’s. Zo kun je nu eindelijk prachtige selfies maken met de ondergaande zon in de rug. De super-portretmodus combineert diepte-perspectief en 4-in-1 pixel binning met slimme algoritmen. Zo worden met het bokeh-effect de kleinste details scherp in beeld gebracht, terwijl de achtergrond vaag blijft. Huawei AIS + OIS zorgen samen met de RYYB-sensor dat de P30 Pro helderdere beelden levert in elk licht; zelfs ’s nachts blijven uit de losse hand genomen foto’s scherp en onbewogen.

Nieuwe regels voor smartphone-videografie
Met een grote reeks aan video-functies luidt de HUAWEI P30 Series een nieuw tijdperk van videografie in. De HUAWEI SuperSpectrum Sensor ondersteunt video-opnames met zeer weinig licht zodat nachtelijke scènes kristalhelder in beeld worden gebracht. HUAWEI AIS en OIS ondersteunen stabilisatie voor alle video-opname-instellingen met inbegrip van 4K video’s bij 60fps, terwijl de SuperZoom Lens voor scherpe close-ups zorgt. AI Movie Editor identificeert automatisch hoogtepunten en laat gebruikers achtergrondmuziek en speciale effecten toevoegen, zoals time-lapse en slow motion.

Twee perspectieven zijn beter dan één. De nieuwe HUAWEI Dual-weergavemodus laat de zoomlens en de ultra-groothoeklens tegelijkertijd video’s opnemen. Hierdoor wordt zowel de omgeving als een object of persoon dat ver weg staat in focus gebracht.

Verbluffend design
Het ontwerp van de P30 Series is geïnspireerd op de natuur en het gebruik van nieuwe materialen. De 6.1 inch HUAWEI P30 en 6.47 inch HUAWEI P30 Pro verschijnen in klassiek zwart en drie nieuwe kleurverlopen: Amber Sunrise, Breathing Crystal en Aurora. Het FHD+ (2340 x 1080) display wordt alleen onderbroken door een kleine dewdrop, waardoor een maximaal en symmetrisch scherm ontstaat.

Toptelefoons in alle opzichten
Dat innovatie verankerd is in het DNA van Huawei, wordt met de HUAWEI P30 Series opnieuw bewezen. De P30 en P30 Pro zitten vol toonaangevende nieuwe functies die hen onderscheiden van de concurrentie:

• Ultieme prestaties en efficiëntie dankzij de HUAWEI Kirin 980 processor. De 7nm Kirin 980 met een NPU ondersteunt snellere herkenning van beeld.
• De in het scherm verwerkte vingerafdruksensor zorgt voor een snelle en veilige identiteitsverificatie.
• De HUAWEI P30 Pro beschikt over acoustic display technology: een vibrerend scherm in plaats van losse luidsprekers.
• 40W Super Charge en een 4.200mAh (P30 Pro)/ 3.250mAh (P30) batterij zorgen ervoor dat deze smartphones met alle gemak een dag vol intensief gebruik meegaan.
• Een koelsysteem met grafeen voor efficiënt en effectief onttrekken van warmte.
• Beide apparaten krijgen allerlei geavanceerde draadloze communicatiemogelijkheden zoals Dual SIM en Dual VoLTE connectiviteit; specifieke kenmerken kunnen variëren per regio.
• De P30 Series worden geleverd met EMUI 9.1, dat Extendable Read-Only File System (EROFS) ondersteunt, waardoor data veel sneller wordt opgeslagen. Daarnaast ondersteunt het besturingssysteem HUAWEI Share OneHop voor naadloze bestandsdeling tussen Huawei smartphones en PC’s.

Richard Yu, CEO van Huawei’s Consumer Business Group, zegt: ‘De nieuwe HUAWEI P30 Series is een doorbraak in de ontwikkeling van technologie voor digitale camera’s. Innovaties als de HUAWEI SuperSpectrum Sensor en de SuperZoom Lens maken het mogelijk om niet alleen de grenzen van fotografie op te zoeken, maar ook die van videografie. De HUAWEI P30 Series zetten de standaard voor de volgende generatie smartphones.’

De nieuwe HUAWEI P30 en HUAWEI P30 Pro zijn per direct te bestellen als pre-order en leverbaar vanaf 5 april met een adviesprijs van € 749,- (P30 6+128GB), € 999,- (P30 Pro 8+128GB) en € 1099,- (P30 Pro 8+256GB). Een exclusieve pre-order met Sonos speaker (P30) of met Sonos speaker en wireless charger (P30 Pro) loopt t/m 7 april.

– EINDE –

Over Huawei Consumer Business Group
Huawei is een toonaangevende wereldwijde producent en leverancier van netwerkapparatuur, IT-oplossingen en consumentenproducten. Huawei heeft wereldwijd 15 R&D-centers en is gebouwd op 30 jaar ervaring in de telecom en ICT-industrie. De producten en diensten zijn beschikbaar in meer dan 180 landen en daarmee wordt één derde van de wereldbevolking bediend. Huawei Consumer Business Group is een van de drie businessunits van Huawei met producten zoals smartphones, tablets, mobiele breedbandapparaten, wearables en cloud services. Momenteel is Huawei het tweede grootste smartphonemerk ter wereld en verscheept wereldwijd meer dan 200 miljoen smartphones per jaar. Huawei is volledig toegewijd aan het leveren van innovatieve technologieën aan consumenten over de hele wereld. In Nederland telt Huawei 650 medewerkers en 2 vestigingen met het hoofdkantoor in Amsterdam.

Voor updates over Huawei Consumer Business Group volg ons op:
URL: https://consumer.huawei.com/nl/
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweiDeviceNetherlands/