Industry Wire

Geplaatst door Human Inference

Human Inference pakt datakwaliteit Rode Kruis aan

Arnhem, 16 maart 2016 –  Human Inference, onderdeel van Neopost en Europees marktleider op het gebied van datakwaliteit, gaat het Nederlandse Rode Kruis helpen om haar datakwaliteit te verbeteren. De hulporganisatie is bezig het totale IT-landschap in Nederland te vernieuwen en verbeteren en heeft besloten de datakwaliteitssoftware van Human Inference te gebruiken. De software wordt ingezet bij het beheer en acquisitie van donateurs.

Centraal Donateurbeeld
Leo van der Zalm, Manager Fondsenwerving bij Het Nederlandse Rode Kruis: “Bij rampen en conflicten helpen we direct. Met een wereldwijd netwerk van meer dan 17 miljoen vrijwilligers is het Rode Kruis altijd ter plaatse. Om ons werk mogelijk te maken is de financiële steun van onze vele donateurs van groot belang. Om onze donateurdata zo goed mogelijk te beheren hebben we Nexios, leverancier van innovatieve IT-oplossingen voor relatiebeheer, gevraagd om het CRM systeem voor fondsenwerving grondig te herzien. De master data management software van Human Inference is daarbij van essentieel belang: daarmee bewaken we de datakwaliteit en optimaliseren we campagnes.” Het Nederlandse Rode Kruis zal de datakwaliteitssoftware van Human Inference onder andere inzetten voor standaardisatie, validatie en ontdubbeling van donateurgegevens. Uiteindelijk resulteert dat in een centraal donateurbeeld van alle particuliere en zakelijke donateurs.

Relatiedata versus klantdata
Rik van den Oosterkamp, Business Director bij Human Inference: “We zijn er trots op dat het Rode Kruis deze belangrijke taak aan Human Inference toevertrouwt. Bovendien dragen we het Rode Kruis een warm hart toe; goede doelen raken ons nu eenmaal allemaal.”

Dennis Groenhuijzen, Account Manager vult hierbij aan: “Het Rode Kruis zet zich in voor humanitaire hulp en is daarvoor afhankelijk van vrijwilligers en donateurs. Het werven en behouden van die donateurs brengt in feite dezelfde uitdaging met zich mee als bij een commerciële organisatie: ervoor zorgen dat je de waarde van de beschikbare relatiedata optimaal kunt benutten.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht