Human Inference viert 30-jarig jubileum

Arnhem, 1 april 2016 – Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteit, viert deze maand met gepaste trots dertig jaar leiderschap in datakwaliteit en datamanagement.
Human Inference werd op 1 april 1986 opgericht door twee vrienden die vanuit hun toenmalige werk bij een verzekeraar zagen dat er voor organisaties veel winst te behalen was als zij de kwaliteit van de klantdata op orde konden brengen. Human Inference voorzag in die behoefte met het ontwikkelen van datakwaliteitssoftware die gebaseerd was op steeds grotere kenniscorpora en intelligente –bijna menselijke- matching methodes; zo werd de naam Human Inference geboren. De eerste oplossing uit de geschiedenis van Human Inference was Intelligent Retrieval, dat werd toegepast door onder andere Informatikum voor fraudebestrijding binnen de, bij verzekeraars, alom bekende FISH applicatie.Tot op de dag van vandaag behoren financiële dienstverleners tot de vaste Human Inference klantenkring en binnen de FISH applicatie vormt de Human Inference matchingtechnologie nog steeds een kernwaarde.
De oprichters zagen hun bedrijf in hoog tempo groeien en al snel zetten ze als Europees datakwaliteits-specialist de eerste stappen in Duitsland en België. In 2012 brak een heel nieuw hoofdstuk aan: Human Inference werd toegevoegd aan de innovatieve softwaretak van multinational Neopost. Samen met onder meer GMC Software staat Human Inference nu aan de basis van Neopost Enterprise Digital Solutions.
Benoit Berson, Managing Director bij Human Inference: “Human Inference is een uniek bedrijf dat zich onderscheidt van de concurrentie door middel van kennis en kwaliteit. We zijn er trots op dat we op 1 april onze 30-jarige aanwezigheid in de datakwaliteitsmarkt mogen vieren. Gedurende de jaren hebben we een constante toewijding aan onze trouwe klanten laten zien, waarmee we organisaties altijd voorzien hebben van vooruitstrevende datakwaliteitsoplossingen van hoge kwaliteit.
Met in 2015 wederom een beoordeling als visionair door Gartner, investeert Human Inference in het internationaal leveren van oplossingen voor datakwaliteit en MDM (Master Data Management) via alle beschikbare platformen. Op die manier dragen we effectief bij aan de strategie van ons moederbedrijf Neopost, die zich richt op efficiency in customer interaction.
Bij Human Inference vinden we dat elke organisatie optimaal van de waarde van haar data moet kunnen profiteren. We zijn, nu meer dan ooit, vastbesloten om dat streven waar te maken.”
De afgelopen dertig jaar hebben de software en specialisten van Human Inference zich bewezen op het gebied van datakwaliteit en oplossingen voor fraudebestrijding en een centraal klantbeeld. Human Inference staat dan ook hoog aangeschreven als datakwaliteits- specialist en wordt al jaren als visionair beschouwd door analisten als Gartner.
Naast het hoofdkantoor in Nederland heeft Human Inference inmiddels ook vestigingen in Duitsland, België, Groot-Brittannië en Denemarken. De software omvat taal- en cultuurspecifieke kennis van meer dan 85 landen en is daarmee in staat om organisaties wereldwijd te helpen bij het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan wet- en regelgeving, opsporen van fraude en het zichtbaar maken van business opportunities. Daarnaast beschikt Human Inference over een breed pakket van professional services en “best practice”-oplossingen om organisaties optimaal bij hun datamanagement te ondersteunen.
Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens optimaliseren en daarmee de interactie tussen organisaties en hun klanten sterk verbeteren. De oplossingen zijn gebaseerd op het principe van natuurlijke taalverwerking en maken gebruik van uitgebreide kenniscorpora, waarmee een zeer hoge resultaatkwaliteit wordt gegarandeerd.
Meer dan 250 bedrijven en partners zetten de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference in voor optimaal klantcontact. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn een absolute voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, om te voldoen aan regelgeving, om fraude op te sporen en om zoekprocessen efficiënt en succesvol te laten verlopen.
Human Inference werd in 1986 opgericht en is dus al 30 jaar een belangrijke speler op het gebied van datakwaliteit en data-integratie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Arnhem. Daarnaast heeft Human Inference ook kantoren in Engeland, Duitsland, Denemarken en België. De oplossingen van Human Inference zijn in gebruik bij onder andere Allianz, E-on, DHL, TNT, AEGON, ANWB, Achmea, Center Parcs Europe, Ministerie van Justitie, Essent, Holland Casino, ING, Nederlandse Spoorwegen, Telegraaf Media Group en Wehkamp, BKR en NovaMedia (Goede Doelen Loterij). Human Inference is onderdeel van De Neopost Groep, Europees marktleider en wereldwijd de nummer twee leverancier van postverwerkingsoplossingen en Klant Communicatie Oplossingen. Voor meer informatie: http://www.humaninference.nl Of volg Human Inference via: Twitter.com/humaninference
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.