Industry Wire

Geplaatst door CACI Digital Consulting

Hypotheekaanbieders laten veel digital marketing kansen onbenut

Hypotheekaanbieders laten veel digital marketing kansen onbenut

Amsterdam, 17 mei 2018 – In de vandaag gepubliceerde Digital Marketing Scorecard 2018 heeft CACI Digital Consulting het niveau van digital marketing bij Nederlandse hypotheekaanbieders getoetst. Uit dit onafhankelijk onderzoek onder 19 bedrijven komt duidelijk naar voren dat een grote meerderheid onvoldoende scoort op basiszaken. Wel zijn deelgebieden zoals social media en zoekmachine-optimalisatie (SEO) bij de meeste partijen sterk ontwikkeld. Knab is toonaangevend als het gaat om digital marketing binnen de Nederlandse hypotheekbranche. De top 3 wordt verder aangevuld met ING en ABN AMRO – Rabobank scoort als enige grootbank een onvoldoende.

Knab heeft basics op orde
De Digital Marketing Scorecard 2018 toont aan dat Knab vooroploopt als het gaat om digital marketing binnen de hypotheekbranche. Het benchmark-onderzoek gaat in op basiszaken waarbij zij laten zien dat zij niet alleen het hoogste cijfer noteren binnen hun eigen branche, maar ook beter presteren dan bedrijven in de energie- en verzekeringsbranche. Dit zijn branches die CACI Digital Consulting eerder onder de loep heeft genomen.

Kansen voor retargeting op basis van micro-conversies
Het zelf online afsluiten van een hypotheek is geen gemeengoed, alleen Moneyou en BijBouwe bieden deze mogelijkheid. Dit betekent dat voor de meeste hypotheekaanbieders online leadgeneratie een essienteel element is van hun inspanningen. Door middel van een afgeronde maximale hypotheekberekening kan een hypotheekaanbieder een bezoeker een relevante retargeting display advertentie tonen of men kan via email marketing de gebruiker aansporen om een adviesgesprek aan te vragen. Dit zijn toepassingen die tijdens het onderzoek slechts sporadisch te zien zijn.

Hypotheekaanbieders investeren in dure keywords om leads te genereren voor adviseurs
Leon Gerrits, consultant CACI Digital Consulting: “We zien dat er een groep is van hypotheekaanbieders die €8-€10 per click voor een Adwords advertentie betaalt om bezoekers te genereren op hun website. Deze aanbieders hebben echter niet als doel om zelf deze bezoekers te converteren naar een hypotheek, maar verwijzen deze simpelweg door naar adviseurs. Deze adviseurs kunnen op hun beurt een concurrent aanbevelen, waarbij de investering in het verkeer slechts helpt voor naamsbekendheid. Dit kan veel slimmer worden toegepast.”

Het onderzoek is te downloaden via: https://cacidigital.com/hypotheken-scorecard-2018/?lang=nl

CACI Digital Consulting, dé onafhankelijke digital marketing consultancy, helpt toonaangevende bedrijven bij het verbeteren van hun online omzet door het uitvoeren van audits en implementeren van best practices. Dit doen we succesvol sinds 2005 met een team van ruim 200 experts. Naast haar thuismarkt Engeland, is CACI internationaal actief in Duitsland, Nederland en de Verenigde Staten. www.cacidigital.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht