Industry Wire

Geplaatst door ICS

ICS introduceert nieuw logo en nieuwe huisstijl

Diemen, 28 februari 2023 – International Card Services (ICS) heeft haar huisstijl in een nieuw jasje gestoken. Alle communicatie-uitingen – zoals de website, app en alle klantcommunicatie – worden vanaf dinsdag 28 februari aangepast aan het nieuwe logo, kleurgebruik en lettertype. Tegelijkertijd lanceert ICS een landelijke brandcampagne om het ICS nieuwe stijl te introduceren. Met deze rebranding plaatst zij haar eigen merk nadrukkelijker op de voorgrond in haar dienstverlening aan 2,6 miljoen klanten. De nieuwe huisstijl is de visuele vertaling van de merkwaarden Betrouwbaar, Veilig en Gemak.

International Card Services staat voor veilig en zorgeloos betalen. Hieraan wil zij invulling geven door particuliere en zakelijke klanten zo goed mogelijk – waar ook ter wereld – te ontzorgen bij het verrichten van transacties. Dit doet zij door betrouwbare en veilige betaaloplossingen te bieden, waarbij veiligheid en gemak hand in hand gaan. “We zijn trots op wat we in de afgelopen 35 jaar hebben opgebouwd en blijven trouw aan ons DNA, maar geven opnieuw ons visitekaartje af: met een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een mooie campagne die nu overal in het straatbeeld en op de socials te zien is”, vertelt Maarten Limmen, Head of Marketing bij ICS. “In het verleden hebben we meer geleund op de sterke merken als VISA en Mastercard. Nu willen we onze eigen naamsbekendheid vergroten, zowel onder bestaande klanten als bij doelgroepen waar we veel nieuwe kansen zien, zoals jongeren en de zakelijke markt.”

Seamless’ Tech, Solid, Safe en Secure
Aan de basis van de nieuwe visuele identiteit van ICS staan de volgende kenmerken: Seamless, Tech, Solid, Safe en Secure. ‘Seamless’ staat voor een ervaring waarbij de klant in één moeite moet kunnen ‘genieten’ van het geboden betaalgemak; deze vloeiende beweging is duidelijk zichtbaar in de vormgeving van alle uitingen van ICS. De gradiënt in het logo visualiseert deze beweging. ‘Solid’, ‘Safe’ en ‘Secure’ staan voor de kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid die ICS wil bieden en komen eveneens terug in de vormgeving. Deze is stevig, betrouwbaar, met krachtige letters en verrassende kleuren. ‘Tech’ staat voor het digitale tijdperk waarin techniek onmisbaar is. Zo ontwikkelt ICS steeds meer oplossingen die op de allerlaatste technologie zijn gebaseerd en óók dat zit verankerd in de nieuwe vormgeving. De nieuwe huisstijl wordt vanaf 28 februari in alle huisstijldragers van ICS toegepast, zowel online als offline. Ook is de nieuwe huisstijl in overleg met de architect toegepast in het hoofdkantoor in Diemen waar ICS in 2020 zijn intrek nam.

Verantwoordelijk bij ICS: Maarten Limmen, Fiamma van Kessel, Peter Hermsen
Concept en design: Studio Dumbar
Uitwerking: the Valley
Brandcampagne: Boomerang
EINDE PERSBERICHT

Over ICS
International Card Services (ICS) staat voor veilig betalen. ICS is marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. Al ruim 30 jaar verzorgt ICS de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van creditcards van Visa en Mastercard. En bedient zowel consumenten als klanten op de zakelijke markt. De creditcards die door ICS worden uitgegeven zijn ’s werelds meest geaccepteerde cards. Wereldwijd kan er op ruim 30 miljoen adressen, in iedere valuta, mee worden betaald. In de Benelux zijn er inmiddels zo’n 2,6 miljoen mensen met een door ICS uitgegeven creditcard. De betaalorganisatie geeft eigen creditcards uit en creditcards in samenwerking met partners zoals retailers, banken en belangenorganisaties. Zo geeft ICS onder andere de ABN AMRO Creditcard, de ANWB Creditcard en de creditcards voor ASN en Regiobank uit. ICS is sinds 2010 een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V. en heeft vestigingen in Nederland en Duitsland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht