Geplaatst door Jaarbeurs

ICT&Logistiek populair bij exposanten

Utrecht, 6 juni 2023 – Naar schatting komen op 8 en 9 november 150 exposanten naar Utrecht om hun innovaties in de sector te presenteren tijdens ICT&Logistiek 2023. Een half jaar voor aanvang van de beurs is twee derde van de beursplattegrond ingevuld en de lijst met geïnteresseerde exposanten groeit nog elke dag.

De belangstelling van ICT-leveranciers voor een plek op de beursvloer is groot. Corien den Ouden, beursmanager van ICT&Logistiek 2023 legt uit: “Na de afgelopen ‘coronajaren’ verlangt iedereen er weer naar om mensen uit transport en logistiek weer live te ontmoeten en hen de nieuwe ontwikkelingen te tonen. Met name de kennissessies trekken altijd veel bezoekers, die de zoektocht naar informatie en inspiratie combineren met een ontdekkingstocht langs de innovaties op de beursvloer”.
Nieuw op ICT&Logistiek 2023:
– Debatten over logistieke thema’s door de Vereniging Logistiek Management (VLM)
– Nieuwscafé met spraakmakende interviews
– Extra aandacht voor cybersecurity
– Meer innovatie op het Startup Plein

Volop debat over logistiek
Het programma van ICT&Logistiek 2023 is rijker gevuld dan ooit. Volledig nieuw zijn de debatten die de Vereniging Logistiek Management (VLM) op de eerste beursdag organiseert. Deze gaan over het belang van de logistieke sector voor Nederland, de uitdagingen op de logistieke arbeidsmarkt en de technologie als succesfactor in e-commerce.

Eveneens nieuw is het Nieuwscafé, waarin toonaangevende vakredacties in gesprek gaan met prominenten uit de logistiek over actuele thema’s. Zo wordt bijvoorbeeld dagelijks een podcast opgenomen en vinden er rondetafelgesprekken plaats waar de bezoekers voor hen interessante onderwerpen bij kunnen wonen.

Extra aandacht voor cybersecurity
“Dit jaar geven we extra aandacht aan het thema cybersecurity met een cybersecurity plein. We hebben allemaal gezien wat de gevolgen zijn als complete logistieke operaties door een lek in de beveiliging worden platgelegd. Nieuwe wetgeving uit Brussel dwingt essentiële sectoren zoals de transportsector om maatregelen te nemen, maar daarover is bij het bedrijfsleven nog maar weinig bekend”, vertelt Den Ouden.

Bevorderen digitalisering MKB
Net als vorig jaar is kennispartner Logistiek Digitaal aanwezig op de beursvloer met het programma Logistiek Digitaal. Doel daarvan is de digitalisering van kleine en middelgrote bedrijven te versnellen en hen klaar te stomen voor de toekomst. Het doel: 100 procent digitaal samenwerken.

Innovatie op Startup Plein
Wie wil weten wat de laatste innovaties zijn, kan zijn hart ophalen op het Startup Plein. Daarnaast staan vaste elementen zoals de TLN-tours van Transport & Logistiek Nederland (TLN) en de logistieke speeddates van Jong Logistiek Nederland (JLN) ook dit jaar weer op het programma.