Industry Wire

Geplaatst door Hammerfest

IKEA kiest voor Hammerfest als social creatief partner

Na een intensieve en strak georganiseerde pitch van ruim twee maanden gaat IKEA Nederland een lange termijn partnership aan met social first creative agency Hammerfest. Het bureau gaat IKEA ondersteunen met het strategisch inzetten van social om bij te dragen aan de groei- en impact ambities van het merk. IKEA streeft ernaar een merk te zijn voor iedereen. Hammerfest gaat dit, met een vernieuwde aanpak, op social uitbouwen.

Guy Lokhoff (founder and executive creative director bij Hammerfest): “We zijn enorm trots dat we voor IKEA aan de slag mogen. De ambitie ‘to create a better everyday life for the many people’ past goed bij de visie die Hammerfest heeft op wat goede social communicatie is.”

Carolien Hulstman (Marketing Manager bij IKEA):
“We zijn erg blij met de nieuwe samenwerking met Hammerfest. Hun visie op merkstrategie binnen het sociale domein sprak ons erg aan en ze weten goed creatieve, relevante ideeën voor verschillende doelgroepen en platforms te matchen met de visie en positionering van IKEA.“

Het eerste werk is inmiddels te zien op de social kanalen van IKEA.

Over IKEA:
Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 12 afzonderlijke bedrijven die IKEA winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group kent drie divisies: IKEA Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 371 IKEA winkels in 31 markten ’s werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY22 verwelkomden deze winkels 680 miljoen bezoekers. IKEA.com telde 3,8 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKEA visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie, kijk op IKEA.nl.

Over Hammerfest:
Hammerfest is de social first creative agency die zich kenmerkt door community-first en cultureel relevante creativiteit, waarbij de inclusieve manier van werken de standaard is. Het bureau werkt voor leading brands zoals Zalando, Rituals, Tommy Jeans, de Rookvrije generatie, Oxfam Novib en Greenpeace. Voor meer informatie, kijk op hammerfest.co

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht