Geplaatst door Immovator

iMMovator kondigt plannen aan rondom inhoudelijke tracks: Data4Media, Virtual Worlds, Spectacular Live Events en Business in Media

IMMovator heeft tijdens het Media Jaarcongres aangekondigd zich vanaf dit najaar op vier inhoudelijke tracks te gaan focussen. De netwerkorganisatie richt haar activiteiten vanaf het najaar op de onderwerpen data en media, live events, virtual reality en business in media. Rondom deze onderwerpen bouwt iMMovator communities van professionals, onderzoekers en studenten en worden diverse activiteiten gepland. In september wordt daartoe ook een nieuwe website gelanceerd.

IMMovator heeft als doel om innovatie te stimuleren in de media-industrie, met focus op economisch rendement. Ton van Mil, directeur iMMovator: “Gedurende een jaar komen diverse onderwerpen aan bod in onze programmering van events en projecten. Sommige onderwerpen lenen zich echter voor meer aandacht dan een eenmalig Cross Media Café. Daarom hebben we vier tracks gekozen waar we vanaf het najaar structureel meer aandacht aan geven en communities omheen gaan opbouwen”.

IMMovator start met de volgende tracks:

• Data4Media richt zich op de ontwikkeling van kennis en skills op het gebied van data in de media. Zo starten er opleidingen om jong talent op te leiden tot data-scientists en data-engineers en richt de community zich op het gezamenlijk voorbereiden op de toekomst in diverse bijeenkomsten.
  • Virtual Worlds ondersteunt mediabedrijven in het nemen van de juiste business-beslissingen voor welk type dienst en content je welke VR/AR-technologieën het beste in kunnen zetten. Door het bieden van experimenteermogelijkheden, just-in-time-knowledge, en het samenbrengen van opdrachtgevers en makers.
  • Spectacular Live Events richt zich op grote Sport en Live events waar bezoekers op locatie én op afstand graag deelgenoot van zijn, en dan specifiek op het ontwikkelen van innovatieve producten, diensten en concepten de bezoekerservaring optimaliseren. Voor, tijdens en na het event.  In het open innovatieprogramma SAX wordt nu met Amsterdam ArenA, Hogeschool van Amsterdam en TNO  al een proeftuin gecreëerd.
  • Bij Business in Media draait alles om het vergroten van omzet, werkgelegenheid en winstgevendheid van mediabedrijven. Het verbinden en matchen van bedrijven is daarbij een van de centrale activiteiten, bijvoorbeeld in het accelerator-programma MediaMatters.

Per track worden diverse activiteiten ontwikkeld. Zoals Fieldlabs om samen te experimenteren en nieuwe diensten te ontwikkelen. Of Challenges, competities waarvoor makers kunnen inschrijven op concrete opdrachtbriefings en daarvoor ook een ontwikkelbudget meekrijgen. Maar ook series workshops om in een kennisbehoefte te voorzien. Ton van Mil: “De blauwdruk voor deze activiteiten zijn we aan het maken, zodat we in het najaar aan de slag kunnen gaan. Partijen die interesse hebben en bij willen dragen nodigen we uit om met ons in gesprek te gaan”

Meer informatie is te vinden op de iMMovator website.

EINDE PERSBERICHT

Over iMMovator

iMMovator Cross Media Network heeft als doel het stimuleren van innovatie binnen de (cross) media sector. iMMovator wordt ondersteund door overheid en bedrijfsleven en heeft een sterk netwerk in de crossmedia sector van ruim 8.500 leden. iMMovator is onder andere initiatiefnemer van de Monitor creatieve industrie, netwerk/kennisbijeenkomsten als de Cross Media Cafés, Media Future Week en het Media Jaarcongres en sector ondersteunende projecten.