Geplaatst door Infoblox

Infoblox’ BloxOne Threat Defense Federal Cloud krijgt FedRAMP-autorisatie voor databeveiliging

Amsterdam, 27 januari — Infoblox Inc., toonaangevend op het gebied van DNS-beheer en beveiliging, maakt vandaag bekend dat zijn BloxOne Threat Defense Federal Cloud-oplossing van de Amerikaanse overheid een ‘FedRAMP Moderate’-autorisatie heeft verkregen. Dit betekent dat deze SaaS-oplossing als veilig, vertrouwelijk, integer en betrouwbaar is bestempeld.

BloxOne Threat Defense Federal Cloud is een onderdeel van BloxOne Threat Defense. Dit platform combineert Cloud Services Portal (CSP), Threat Intel Data Exchange (TIDE) en Dossier voor dreigingsonderzoek om overheidsinstanties te helpen hun security te vereenvoudigen en te schalen aan de randen van hun netwerken.

Het Infoblox-platform helpt security-analisten om incidenten tot wel drie keer zo snel te onderzoeken en prioriteren. Bovendien kunnen ze hiermee nieuwe dreigingen opsporen, dankzij gedegen dreigingsinformatie, die kan worden geïntegreerd in bestaande security-tools om netwerkbeveiliging consistenter te maken.

De FedRAMP-autorisatie betekent dat Infoblox voldoet aan strenge overheidsnormen, waaronder FIPS 140-2, NIST Cryptographic Algorithm Validation Program, DADMS# 108568, IOL USGv6, en NIAP Common Criteria EAL 2. BloxOne Threat Defense Federal Cloud voldoet bovendien ruimschoots aan de beveiligingsnormen van FedRAMP voor NIST SP 800-53 om digitale transformatieprojecten van federale instanties te beveiligen.

“Het behalen van FedRAMP-autorisatie toont de toewijding van Infoblox om overheidsinstanties te helpen bij het digitaal transformeren en beveiligen van cloud-first omgevingen,” aldus Ralph Havens, President Infoblox Federal. “Deze mijlpaal is een bevestiging dat we overheidsinstanties een robuust netwerkbeveiligingsplatform kunnen bieden om de cyberverdediging te versterken tegen aanvallen van kwaadaardige actoren.”

Lees hier meer over Infoblox’ netwerk- en beveiligingsoplossingen voor de publieke sector.

Over Infoblox
Infoblox is de leider in de volgende generatie van DNS-beheer en -beveiliging. Meer dan 12.000 klanten, waaronder ruim 70% van de Fortune 500, vertrouwen op Infoblox om hun hybride netwerken te schalen, te vereenvoudigen en te beveiligen om tegemoet te komen aan de moderne uitdagingen van een cloud-first wereld. Ga voor meer informatie naar https://www.infoblox.com.