Geplaatst door Infor

Infor voor de tweede opeenvolgende keer gepositioneerd als ‘leader’ in Gartner Magic Quadrant voor ‘Multienterprise Supply Chain Business Networks’

Barneveld, 14 mei 2020 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, maakt bekend dat het voor de tweede keer op rij door Gartner Inc. is gepositioneerd als ‘leader’ in het Magic Quadrant voor Multienterprise Supply Chain Business Networks. Deze positie dankt Infor aan zijn vermogen tot uitvoer en de volledigheid van zijn visie.

Klik hier om een gratis exemplaar te downloaden van het Gartner Magic Quadrant for Multienterprise Supply Chain Business Networks van mei 2020.

In het rapport schrijft Gartner dat “zakelijke multi-enterprise supplychainnetwerken (MESCBN’s) een essentiële technologiecomponent zijn voor succesvolle digitale transformatie. Leidinggevenden moeten begrijpen dat hun bedrijf binnen dergelijke netwerken moet opereren om concurrerend te blijven – met andere woorden, ze moeten risico’s minimaliseren, de efficiëntie verhogen, kosten verlagen en kansen benutten.”

Heidi Benko, VP solutions strategy for Infor Supply Chain Management, zegt: “Bedrijven zijn op zoek naar een nieuw niveau van snelheid, wendbaarheid en veerkracht in hun supply chain en zakelijke multi-enterprise applicaties (MEBA’s).”

“Toch is de grootste uitdaging voor de effectieve werking van MEBA’s de integratie – connectiviteit, interoperabiliteit en datakwaliteit – en de samenwerking tussen alle verschillende partners”, aldus Gartner in het rapport.

Benko vervolgt: “Wij geloven dat wij ons hierin onderscheiden van andere netwerkproviders. Met ons Infor Nexus-platform kunnen bedrijven typische zakelijke netwerkuitdagingen in de gehele fysieke en financiële supply chain overwinnen. De best presterende supply chains kunnen dynamische signalen in real time oppikken en erop reageren. Klanten kunnen op ons netwerk vertrouwen om real time, end-to-end betrouwbare signalen en AI-gestuurde voorspellende waarschuwingen te krijgen, zodat gebruikers actie kunnen ondernemen op basis van intelligentie die het hele ecosysteem omvat.”

Volgens Gartner “ondersteunen multi-enterprise supply chain bedrijfsnetwerken een community van handelspartners, van alle groottes en typen in een marktleidend netwerk, die moeten samenwerken en communiceren in bedrijfsprocessen die zich uitstrekken over meerdere ondernemingen, met een end-to-end en gedeelde focus. Dergelijke oplossingen voorzien hun community van multi-enterprise functionaliteiten, diensten en beveiliging met speciale nadruk op de supplychain-zichtbaarheid en de uitvoeringsprocessen.”

In het rapport merkt Gartner op dat MESCBN’s functionaliteiten moeten bevatten in alle volgende zes categorieën:

1. Marktleidende netwerkconnectiviteit – met inbegrip van connecties met zakenpartners, many-to-many netwerkarchitectuur, netwerkinteroperabiliteit en systeemintegratie/multi-channelintegratie.
  2. Zichtbaarheidsfundament – gecentraliseerde informatie/datahub, een verscheidenheid aan goed gedefinieerde dataobjecten en datareinigings-/beheertools.
  3. Universele cross-domein apps – zoals identiteitsbeheer, gemeenschappelijke en configureerbare proces-workflows, uitzonderingsbeheer, visualisatie, documentbeheer, leveringsrisicobeheer en prestatiebeheer.
  4. Supply chain apps – voornamelijk op het gebied van supply chain executie, maar ook in supply chain planning; daarnaast moet de oplossing multi-enterpriseapplicaties bieden die gedeelde waarde creëren voor zowel de primaire gebruiker als zijn netwerkpartners.
  5. Samenwerking – mogelijkheden om samen te werken met zakelijke partners voor het oplossen van problemen, zoals instant messaging tussen meerdere netwerken en self-serviceportalen.
  6. Intelligentie – een verscheidenheid aan geavanceerde mogelijkheden, waaronder voorspellende en voorschrijvende analyse, analyse (hoofdoorzaak, impact) en kunstmatige intelligentie (AI)/machine learning (ML).”

Infor Nexus is een van ’s werelds toonaangevende netwerken voor multi-enterprise supply chain-orkestratie. Het netwerk kan bedrijven verbinden met hun volledige supply chain – van leveranciers en fabrikanten tot intermediairs, externe logistieke dienstverleners (3PL’s) en banken – en zo de weg vrijmaken voor een betere zichtbaarheid van de supply chain, samenwerking en voorspellende intelligentie. Ga voor meer informatie naar https://www.infor.com/products/infor-nexus.

Gartner, Magic Quadrant for Multienterprise Supply Chain Business Networks, Christian Titze | William McNeill | Bart De Muynck, 4 May 2020.

Over Infor

Infor is een wereldwijde leider in zakelijke, branchespecifieke cloudsoftware. Met meer dan 68.000 klanten wereldwijd verandert Infor de manier waarop bedrijven werken door middel van best-in-class-technologie, expertise en klantgerichtheid. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Infor-klanten zijn:

• De top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven